۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران خبر داد؛

واریز ۷۵۰میلیارد تومان از پول اوراق مشارکت۹۸حمل و نقل عمومی

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 497880
 واریز ۷۵۰میلیارد تومان از پول اوراق مشارکت۹۸حمل و نقل عمومی

مدیرعامل متروی تهران از واریز بخشی از پول اوراق مشارکت مترو و اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام  با اعلام خبر واریز بخشی از پول اوراق مشارکت مترو گفت: بانک رفاه صبح امروز 214 میلیارد تومان از سهم دولت از اوراق مشارکت منتشر شده برای مترو و اتوبوس را به حساب شهرداری واریز کرد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که براساس قانون 50 درصد اصل و سود اوراق مشارکت منتشره توسط دولت تضمین می‌شود، ادامه داد: حالا بانک رفاه سهم 50 درصدی دولت از اوراق مشارکت که حدود 750 میلیارد تومان می‌شود را قصد واریز دارد که امروز صبح حدود 214 میلیارد تومان را واریز کرده و قرار است تا آخر وقت امروز مابقی را هم واریز کند.

وی با بیان این که از این 750 میلیارد تومان واریزی 250 میلیارد تومان برای اتوبوسرانی است، اظهار کرد: ما براساس قول و وعده‌ای که به مردم داده بودیم می‌بایست تا پایان سال 10 ایستگاه دیگر مترو را به بهره‌برداری برسانیم و از آنجایی که پیمانکاران در 10 ایستگاه مترو مشغول به کار هستند باید متناسب با قول و قرارمان با پیمانکار و متناسب با پیشرفت ایستگاه نسبت به افتتاح آن اقدام کنیم.

امام اضافه کرد: البته اقدامات اساسی در ایستگاه‌ها انجام شده و برخی ایستگاه‌ها نیازمند اقداماتی همچون تامین روشنایی، کابل‌کشی و برخی دیگر نیز نیازمند کارهای اساسی همچون نصب تهویه، سیستم اطفاء حریق و غیره هستند که متناسب با پیشرفت ایستگاه‌ها افتتاح خواهند شد.