۰ نفر

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

علت مسدود شدن حساب‌های برج میلاد/ صدور برات کارت برای پرداخت بدهی پیمانکاران در شهرداری از سر گرفته شد

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبر: 497267
علت مسدود شدن حساب‌های برج میلاد/ صدور برات کارت برای پرداخت بدهی پیمانکاران در شهرداری از سر گرفته شد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران علت مسدود شدن حساب‌های برج میلاد را پرداخت نشدن ارزش‌افزوده درآمدهای دوره گذشته عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین_فائزه مومنی؛ عبدالحمید امامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت مسدود شدن حساب‌های برج میلاد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: طبق قانون وقتی درآمد حاصل می‌شود باید ارزش افزوده آن بلافاصله پرداخت شود اما مقداری از ارزش افزوده از دوره‌های گذشته پرداخت نشده و به همین دلیل حساب مسدود شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ارزش افزوده را پرداخت کردیم و مشکل حساب به زودی مرتفع خواهد شد.

او همچنین با اعلام خبر واریز 380میلیارد تومان پول گود برج میلاد به حساب شهرداری تهران، در واکنش به انتقاد برخی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه شهرداری تهران نتوانسته از ظرفیت سرمایه‌گذاری برای تحقق درآمد استفاده کند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بودجه سرمایه گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده که پذیرفتیم آن را هشت هزار میلیارد تومان یعنی 5برابر پیش‌بینی کنند.

او ادامه داد: زمانی که قرار است  10هزار میلیارد تومان ملک به بازار عرضه شود تعادل بازار به هم می‌خورد. با شیوع کرونا بازار کسب و کار به طور کامل متحول شد لذا تحقق این درآمد کمی مشکل شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان اینکه باید مسائل مربوط به املاک مشکل‌دار شهرداری را حل کرده و مالکیت‌شان را تثبیت کنیم، اضافه کرد: این موضوع زمان‌بر است اما در حال حاضر  2هزار و 500میلیارد تومان ملک در اختیار مترو قرار دادیم که به پیمان‌کاران خود ارائه کند و در حال عملیاتی شدن است.

او با اشاره به انتشار برات کارت طی سال گذشته برای وصول طلب پیمانکاران، اظهار کرد: اغلب پیمانکاران و طلب‌کاران از شهرداری رضایت نسبی از برات کارت‌ها داشتند اما شورای شهر مصوبه‌ای داد که طی آن شهرداری موظف شد تا سامانه‌ای طراحی کند که عدالت در پرداخت بدهی رعایت شود، طراحی این سامانه مدتی زمان برد و به همین دلیل پرداخت محدودی انجام دادیم.

امامی اضافه کرد: هفته گذشته گزارش راه‌اندازی این سامانه به اعضای شورای شهر تهران ارائه شد و مورد قبول قرارگرفت، به همین دلیل طی ماه جاری برات کارت صادر شده و پرداخت بدهی‌ پیمانکاران ادامه‌دار خواهد بود.

امامی همچنین در واکنش به تذکر افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران مبنی بر حقوق کم رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر گفت: ما امسال حدود 34درصد حقوق رانندگان را افزایش دادیم و باید گلایه کنم که عضو شورا از این موضوع اطلاعی نداشته است.

او ادامه داد: امسال در تیر ماه قراردادهای آنها را اصلاح کرده و از حدود 12هزار و 500تومان به ازای هر ساعت به حدود 18هزار تومان افزایش دادیم.