۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران پاسخ داد؛

سهم مترو از بودجه سنواتی دولت افزایش پیدا می‌کند؟

۱۹ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبر: 496409
 سهم مترو از بودجه سنواتی دولت افزایش پیدا می‌کند؟

مدیرعامل متروی تهران از رایزنی با اعضای کمیسیون عمران مجلس برای افزایش بودجه سنواتی مترو خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام  با اشاره به رایزنی مسئولان شرکت متروی تهران با نمایندگان مجلس برای افزایش سهم مترو از بودجه سنواتی دولت گفت: مسئولان شهرداری به خصوص درمعاونت حمل ونقل و شرکت مترو با اعضای کمیسیون عمران مجلس جلسات گوناگونی را در این مدت برگزار کردند.

وی با بیان اینکه چندین جلسه چند ساعته با اعضای کمیسیون عمران در مورد وضعیت مترو برگزار شد افزود: خوشبختانه پیشنهادات  ما در کمیسیون عمران به تصویب رسید و از هفته قبل کلیات بودجه و پیشنهادات کمیسیون ها،  در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

امام با بیان اینکه با نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق رایزنی کرده و در مورد پیشنهادات مترویی مان با آنها صحبت کردیم افزود: مشخصا یکی از پیشنهادات ما این بود که در بند "د"  تبصره ۵، میلغ اوراق مشارکت از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۰هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در مورد سایر پیشنهادات مترو برای نمایندگان مجلس افزود: همگان مطلع هستند که عمده بدهی های شهرداری تهران به سیستم بانکی  و آنهم به دلیل توسعه مترو است؛ بگونه ای که حدود ۴ هزار میلیارد تومان از سه دهه قبل بدهکار هستیم و این در حالی است که براساس قانون دولت سهم ۵۰ درصدی در ساخت وتوسعه مترو دارد و باید به آنها عمل کند که پیشنهاد شد دولت ۵۰ درصد تعهدات سیستم بانکی را بدهد و این بار را از دوش شهرداری ها بردارد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه از نمایندگان مجلس درخواست کردیم که یک رقم مشخص  از محل ماده ۱۲ صرفه جویی در مصرف سوخت برای کلانشهرها تعیین شود، گفت: همچنین از نمایندگان درخواست شد که در مورد پرداخت حق شهرداری ها از جریمه های پلیس راهنمایی و رانندگی چاره اندیشی شود.

وی افزود: چراکه براساس قانون سهم شهرداری ها از محل جرایم راهور ۶۰ درصد است که باید پس از پرداخت به حساب شهرداری واریز شود، اما بعضا دیده می شود که این پول به حساب دولت واریز می شود اما سهم کمی به شهرداری ها از سوی دولت تخصیص داده می شود، درحالی که این جرایم منابع پایدار شهرداری تهران هستند.

امام ادامه داد: پیشنهادات ما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تایید شده و حالا چشم امیدمان به کمیسیون تلفیق است تا با تصویب این پیشنهادات به ما در توسعه مترو کمک کنند.