۰ نفر

امروز مطرح شد؛

انجام "سنجش صدای" بیش از ۳۳هزار خودروی تهرانی/ مردودی ۴۱۷خودرو

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 495451
انجام "سنجش صدای" بیش از ۳۳هزار خودروی تهرانی/ مردودی ۴۱۷خودرو

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران نتیجه سنجش صدای بیش از ۳۳ هزار خودرو در مراکز معاینه فنی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین مقدم  درباره انجام آزمون سنجش صدای خودروهای سواری اظهار کرد: از دهم آبان ماه سنجش صدا را در مراکز معاینه فنی خودروهای تهران اجرا کردیم؛ اگر همکارانمان در قسمت «چک بصری»  متوجه خودرویی با صدای غیر متعارف شوند، قطعاً آن را با ابزار موجود می‌سنجند.

وی ادامه داد: 33 هزار و 893 دستگاه خودرو را از زمان اجرای این طرح تا روز گذشته مورد سنجش قرار داده‌ایم تا به نوعی الزام سنجش صدا در مراکز معاینه فنی بین شهروندان فرهنگسازی شود، بر این اساس تا روز گذشته 417 دستگاه در آزمون صدا مردود شدند که تا رفع نشدن عیب خودرو، برایشان گواهی معاینه فنی صادر نشده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه نتایج تستهای صورت گرفته در سامانه یکپارچه ملی ثبت شده است، اظهار کرد: خودروهای تهران عمدتاً خودروهای ساخت داخل هستند و در حالت نرمال، همه خودروها در حدود مجازی هستند که سازمان محیط زیست به ما ابلاغ کرده است یعنی همه خودروها دارای صدای استاندارد هستند مگر افرادی که اگزوز خودروی خود را دستکاری کرده یا اگزوز دچار نقص و شکستگی شده باشد بنابراین برند خودرو در این زمینه مطرح نیست و می‌تواند تویوتا یا پراید باشد.

وی افزود: برای انجام این سنجش، هیچ هزینه‌ مجزایی از مراجعان دریافت نمی‌شود، هزینه ثابت تعیین شده  در مراکز معاینه فنی طبق مصوبه دولت 47 هزار تومان است و ریالی اضافه‌تر بابت آزمونی دریافت نمی‌شود؛ دستگاه‌های سنجش صدا نیز بسیار دقیق، نسبتا گران قیمت و مجهز به کالیبراسیون هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: تقاضایمان از شهروندان این است که در سیستم خودرو یا صوت آن تغییر ایجاد نکنند؛ طبق دستورالعمل تعیین شده برای مراکز معاینه فنی، وضعیت خودرو در زمان تولید را مورد پذیرش قرار می‌دهیم در واقع هر شرایطی که سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و پلیس راهور تأیید کرده‌اند، در مراکز معاینه قابل قبول است بر این اساس خودروهای دستکاری شده برای دریافت گواهی دچار مشکل می‌شوند. 

وی گفت: وزارت کشور یک بازه زمانی تعیین کرد تا مراکز معاینه فنی به دستگاه سنجش صدا مجهز شوند، مراکز تهران نیز از زمان تأسیس این تجهیزات را داشت و برای این امر آنها را به روز و کالیبره کرد.