۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

تایید از دسترس خارج شدن ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران/ تکذیب نمایش مجدد اطلاعات در ساعت۹ صبح!

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 495349
تایید از دسترس خارج شدن ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران/ تکذیب نمایش مجدد اطلاعات در ساعت۹ صبح!

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در عین حال که خبر از دسترس خارج شدن تعداد زیادی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران را تایید می‌کند با وجود مستندات موجود ادعا کرده که اطلاعات در ساعت ۹ دوباره نمایش داده شده است!

به گزارش اقتصاد آنلاین، روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صبح امروز و در واکنش به خبر اقتصاد آنلاین مبنی بر از دسترس خارج شدن برخی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرده که طی آن روشن نبودن این دستگاه‌ها تایید شده که البته این شرکت آن را ناشی از اختلالات اینترنتی و اشکال نرم‌افزای می‌داند!

در متن این اطلاعیه آمده است؛

«۱. اطلاعات کیفیت هوا در مناطق ۲۲گانه تهران، از ۳۵ ایستگاه شامل ۲۱ ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه و از طریق نمایشگرهای کیفیت هوا که در سطح شهر نصب شده‌اند، نمایش داده می‌شود.

۲. در ساعت ۴ بامداد روز گذشته، ارتباط سرور سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل بروز مشکل در اینترنت مورد استفاده، قطع و دریافت اطلاعات از ۱۴ ایستگاه این سازمان از ساعت ۴ بامداد تا ۹ صبح با اختلال روبه‌رو شد و در همین زمان، دو ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری تهران در مناطق ۲ و ۷ نیز با اشکال نرم‌افزاری در انتقال اطلاعات به مرکز روبه‌رو شدند.

۳. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مشکلات مذکور ساعت ۹ صبح روز گذشته رفع شد و اطلاعات ایستگاه‌ها به صورت کامل به مرکز، منتقل و توسط وب‌سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بلافاصله به نمایش درآمد.

مردم به همان میزان که به اندازه‌گیری صحیح و سنجش دقیق اطلاعات مربوط به هوایی که تنفس می‌کنند حساس هستند، به صداقت رسانه‌ها نیز حساس بوده و صحت اخبار آن‌ها را اندازه گرفته و مورد سنجش قرار می‌دهند و امیدواریم همه ما به نوعی عمل کنیم که در مقابل ارزیابی و قضاوت مردم عزیزمان روسفید و سربلند باشیم.»

این شرکت در حالی رسانه را به صحیح نبودن خبر متهم می‌کند که خود آن‌ها نیز از دسترس خارج شدن برخی از ایستگاه‌ها را تایید می‌کنند! در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌ها به گفته خودشان در ساعت ۹ صبح روشن نشده و تا ساعت ۱۵ که عکس اطلاعات تهیه شده، ایستگاه‌ها همچنان از دسترس خارج شده بودند. حال اینکه به واقع مشکل نرم‌افزاری یا اینترنتی علت ماجرا بوده یا عوامل دیگری که شاخص از میزانی بالاتر نرود، هنوز مشخص نیست.

WhatsApp Image 2021-01-04 at 11.30.50

عکس فوق در ساعت 15:10بعدازظهر 14 دی ماه گرفته شده است