۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

انتقال آسیب‌های شوش،مولوی و هرندی به سایر مناطق در صورت جابه‌جایی

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 492941
انتقال آسیب‌های شوش،مولوی و هرندی به سایر مناطق در صورت جابه‌جایی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران معتقد است که در صورت جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی، مشکل به سایر مناطق انتقال می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتاد و ششمین جلسه کمیته درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر  خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شد و گفت: خانواده‌ها، جوانان و دانش‌آموزان، در این محلات تردد دارند که با این اقدام؛ سعی در بهبود وضعیت این محلات داریم.

اما مصطفی هادی زاده ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این باره می‌گوید: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بر این باور است که اگر کارکرد مراکز کاهش آسیب در محلات درست و با نظارتهای مستمر و قوی انجام شود می تواند موجب کاهش آسیب در مناطق هرندی، مولوی و شوش شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر فضاها و اماکنی مانند مراکز سرپناه شبانه که معتادان می توانند در زمان شب در آنجا مستقر شوند، وجود دارد، باید به به صورت پلکانی در مناطق دیگر در یک بازه زمانی کارشناسی شده منتقل شود، اما مراکزی که خدمات سرپایی ارائه می دهند باید در محلات آسیب دیده وجود داشته باشند.

هادی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز کاهش آسیب در محلات شوش، مولوی و هرندی وجود دارد، تصریح می‌کند: سهمیه دارویی این مراکز برای ۱۰۰۰ نفر است به عبارتی این مراکز تنها می توانند به ۱۰۰۰ نفر ارائه خدمت کنند، بنابراین به نسبت جمعیت معتادی که در این مناطق حضور دارند این مناطق به مراکز کاهش آسیب نیاز دارند و اگر بخواهیم این مراکز کاهش آسیب را از منطقه خارج کنیم پس تکلیف معتادان این مناطق چه می شود؟.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران معتقد است که در صورت جابه جایی مراکز کاهش آسیب، مشکل به سایر مناطق انتقال می‌یابد.