۰ نفر

کلیات امروز صحن شورای شهر تهران؛

سرانجام نامشخص بررسی قضایی پرونده املاک‌ نجومی/ اعتراض نسبت به وضعیت دستفروشان پارکینگ پروانه

۲ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 491938
سرانجام نامشخص بررسی قضایی پرونده املاک‌ نجومی/ اعتراض نسبت به وضعیت دستفروشان پارکینگ پروانه

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش شورا که نظارت بر حسن اجرای دعاوی دارد نسبت به تعلل در سه پرونده که یکی از آن‌ها املاک نجومی است انتقاد کرد و اعلام کرد که پرونده در دوره فعلی شورا منع تعقیب خورده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران سه شنبه ۲ دی ماه در ابتدا با ریاست ابراهیمی امینی برگزار شد.

امینی در ابتدا با تبریک فرارسیدن سال نوی میلادی از هموطنانی که در شب یلدا از دیدوبازدیدها چشم پوشی کردند، تقدیر کرد و در ادامه با اشاره به سالگرد زلزله بم از لزوم آموزش شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی گفت.

پس از آن نوبت به تذکرات تعدادی از اعضا رسید، ناهید خداکرمی با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰، نسبت به اجرای درست این طرح به شهرداری تهران تذکر داد. 

او با اشاره به نوروز ۱۴۰۰ و یادکردن آن به عنوان آخرین نوروز قرن از شهرداری خواست تا به عنوان تسهیلگر عمل کند.

او همچنین در ادامه از مرکز تشخیص مصلحت نظام خواست تا مقدمات ارتباط شفاف کشور با نظام بانکی بین المللی را فراهم کند تا خریداری واکسن تصریح شود.

محمود میرلوحی نیز در ادامه با اشاره به نقش شورا که نظارت بر حسن اجرای دعاوی دارد نسبت به تعلل در سه پرونده که یکی از آن‌ها املاک نجومی است انتقاد کرد و اعلام کرد که پرونده در دوره فعلی شورا منع تعقیب خورده است.

 او خطاب به حناچی اعلام کرد که این روند صحیحی نیست و عدم برخورد با این پرونده‌ها موجب حساسیت افکار عمومی شده است.

 زهرا صدراعظم نوری نیز در ادامه جلسه تذکری درباره حقوق و دستمزد کارگران نگهداری فضای سبز و رفت و روب شد و از شهرداری تهران خواست تا دستور فوری برای افزایش حقوق این گروه دهد.

تذکر بعدی متعلق به احمد مسجد جامعی بود که نسبت به وضعیت دستفروشان پارکینگ پروانه اعتراض کرد. 

او گفت فروشندگان آن منطقه اغلب هنرمند بودند و حدود ۱۰۰۰ نفر که حدود ۸۰ درصد کارآفرین بودند که اکنون در آن منطقه قادر به ادامه فعالیت نیستند.

علی اعطا نیز در ادامه به مصوبه معطل مانده ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت شهرداری اراده‌ای برای ساماندهی دستفروشان ندارد.

محمد سالاری نیز در ادامه به پروژه‌های بلاتکلیف مانده در شهر تهران تذکر داد و تعدادی از آن‌ها را هم برشمرد و گفت که ضرورت دارد کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره تعیین شود.

در ادامه بررسی طرح الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظایف محوله به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‎اند را در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با موافقت اعضا روبه رو شد. 

در ادامه جلسه طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت پذیری اجتماعی در شهرداری تهران بررسی شد.

و پس از آن حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۹۹  شورا و شهرداری و سازمان‌های منتخب شورا انتخاب شدند.