۰ نفر

استاندار تهران امروز مطرح کرد:

چهاربانده کردن قطار حومه‌ای استان تهران تا سه ماه آینده/ تعیین تکلیف متروی پرند

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبر: 490683
چهاربانده کردن قطار حومه‌ای استان تهران تا سه ماه آینده/ تعیین تکلیف متروی پرند

استاندار تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی برای خط متروی پرند در نظر گرفته شده و شهرداری نیز در غالب تهاتر هزینه می‌کند و شهرداری پرند نیز زمینی را برای ایستگاه حمل و نقلی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛  انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های موثر در کاهش آلایندگی توسعه حمل و نقل ریلی و مترویی است و در کلانشهر تهران اقدامات خوبی توسط شهرداری و شورای شهر در دست انجام است.

او درباره توسعه خطوط حمل و نقل عمومی در شهرهای اقماری تهران گفت: برای شهرهای پیرامونی استان تهران پیش بینی می‌شود که چهاربانده کردن قطار حومه‌ای «پیشوا-ورامین- قرچک» تا دو سه ماه آینده مورد افتتاح وبهره برداری قرار گیرد.

بندپی درباره شهرهای غرب استان تهران گفت: در پرند تفاهمنامه‌ای با شهرداری تهران در دست اقدام است که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات فنی و حقوقی در غالب تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی به مرحله اجرا برسد.

استاندار تهران درباره تامین هزینه این خطوط گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده و شهرداری نیز در غالب تهاتر هزینه می‌کند و شهرداری پرند زمینی را برای ایستگاه حمل و نقلی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهد.

بندپی در رابطه با قطار ریلی ۴ شهر غرب استان تهران «شهریار؛ قدس؛ ملارد و رباط کریم» گفت: مطالعات توسط شرکت راه آهن انجام شده و مقرر شد شهرداری‌های مناطق زمین را در اختیار قرار دهند و شهرهای جدید دراین مناطق مشارکت کنند و سازمان راه آهن نسبت به احداث آن اقدام کند.

استاندار تهران اضافه کرد: مطالعات اولیه انجام شده است و امیدواریم در دی ماه عملیات اجرائی توسط راه آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.