۰ نفر

امروز مطرح شد:

بهره‌برداری ۲۷هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان دولت دوازدهم در مشهد/ درخواست شهردار تبریز از رییس جمهور

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبر: 490680
بهره‌برداری ۲۷هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان دولت دوازدهم در مشهد/ درخواست شهردار تبریز از رییس جمهور

مدیران شهری مشهد و تبریز در جریان مراسم بهره برداری از پروژه های کلان مدیریت شهری گزارشی از وضعیت پروه ژه های عمرانی شهرهایشان ارائه کردند .

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صبح امروز آیین رونمایی و افتتاح پروژه های شاخص عمرانی شهرداری های کشور در حضور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

یکی از پروژه هایی که در این مراسم به بهره برداری رسید پارکینگ هوشمند مجد در مشهد بود ،محمد رضا حیدری ،رییس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت: پارکینگ هوشمند مجد  با توجه به موقعیت مکانی اش که در مسیر حرم امام رضا (ع) و بازارهای اطراف آن است مناسبترین توقفگاه خودرو در این منطقه از شهر مشهد است .

او با اشاره به این که  شرایط پررونقی در شهر مشهد وجود دارد و تا کنون شهرداری مشهد ٣٤ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده که اقدام مهمی است گفت : ٢٧ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان دولت به  بهره برداری می رسد  و هم اینک ٥٠ پروژه در شهر مشهد فعال است.

رییس جمهوری هم در این مراسم  گفت: شهر مشهد به واسطه حرم مطهر رضوی و زائرانی که برای زیارت این حرم مطهر به این شهر مشرف می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم شاهد موفقیت بیشتری در شهر امام رضا (ع) برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاورانش باشیم.

در این مراسم از نوسازی ۳۱ دستگاه اتوبوس با ۹۳۰ میلیارد ریال، ۱۷۰ دستگاه مینی‌بوس با هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال و ۴۹۲ دستگاه تاکسی با ۴۱۶ میلیارد ریال اعتبار نیز رونمایی شد و ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی نیز با ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم صبح امروز 4 ایستگاه متروی شهر تبریز هم به بهره برداری رسید  ، ایرج شهین باهر  شهردار شهر تبریز در این مراسم  گفت: در صورت حمایت دولت تمام ایستگاه‌های خط یک متروی تبریز را می‌توانیم تا پایان کار فعالیت دولت فعلی به بهره برداری برسانیم.

او  از رییس جمهور درخواست کرد که  به جهت عقب ماندگی خط دو قطار شهری تبریز نسبت به سایر شهرهای کشور، دستور عملیاتی کردن موضوع فاینانس خط دو مترو تبریز را به بانک مرکزی صادر کند.

 رییس جمهور نیز در پاسخ به درخواست شهردار این شهر گفت :  موارد مورد نظر درمورد فاینانس خط دو قطار شهری تبریز را استاندار آذربایجان شرقی به دولت منعکس کند و حتماً کمک‌های لازم برای شهر بسیار مهم تبریز صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور افزود: امروز خوشحالم چهار ایستگاه مترو تبریز افتتاح می‌شود. اینکه در سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال پروژه مترو تبریز توسعه یافته است، به این معناست که همه مردم و مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز تلاش می‌کنند.

او گفت: از همه دست اندرکاران این اتفاقات مهم از جمله امام جمعه تبریز، نمایندگان مجلس، استاندار، شهرداری و اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم.

همچنین در مراسم امروز ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در شرکت ایریکوی ابهر برای استفاده در مترو تبریز، اصفهان و شیراز تحویل این استان‌ها شد.