۰ نفر

فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد؛

قلع و قمع ۳۴۳ بنای غیرمجاز در ری

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
کد خبر: 490654
قلع و قمع ۳۴۳ بنای غیرمجاز در ری

فرماندار ویژه شهرستان ری از آزادسازی بیش از ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و قلع و قمع ۳۴۳ بنای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین توکلی، در تشریح روند مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان ری گفت: اتمام مهلت سه ساله قانون مجازات استفاده کنندگان انشعابات موقت به دستگاه های خدمات رسان از سال گذشته ابلاغ شده و پیگیری و تعیین تکلیف استفاده کنندگان از انشعابات موقت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان ری تصویب شده است.

وی افزود: بر همین اساس از ابتدای سال تا کنون با اجرایی شدن ۱۱۹ مورد از مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان، بیش از ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی آزادسازی و ۳۴۳ مورد بنای غیرمجاز تخریب و قلع و قمع شده است که همین اقدامات باعث شد دست سودجویان و متخلفین ساخت و ساز از شهرستان ری کوتاه شود.

وی ادامه داد: پیشگیری، تکمیل و ارسال گزارشات مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز به ستاد استانی به صورت جدی درحال انجام است و با تخلف ساختمانی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن برخورد می شود. بی تردید جهاد کشاورزی متولی اصلی صیانت از اراضی زراعی است و تمامی بخشداران، شهرداران، دهیاران و دستگاه های اجرایی شهرستان ری بایستی در کنار جهاد کشاورزی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: برخی افراد سودجو در شهرستان ری با اخذ مجوز گلخانه و عدم اجرای طرح بدنبال تغییر کاربری بودند که یکی از اقدامات ارزشمند جهاد کشاورزی در موضوع مقابله با متخلفین تغییر کاربری و ساخت و ساز، برخورد با اینگونه افراد و ابطال مجوزهای صادر شده است و قطعا این روند همچنان ادامه دارد البته ضرورت دارد جهاد کشاورزی و امور اراضی نسبت به تعیین تکلیف افرادی که زمین های آنها فاقد آب جهت کشاورزی است اقدام و راهکار ارائه کند.