۰ نفر

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران؛

سهم ۴۵درصدی موتورسیکلت سواران در تصادفات تهران

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبر: 490405
سهم ۴۵درصدی موتورسیکلت سواران در تصادفات تهران

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران از آغاز فاز دوم کمپین «موتورسوار خوب» به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با همکاری نهادها و ارگان های مرتبط خبر داد و گفت: این کمپین با محوریت عدم تردد موتورسیکلت‌ها در خط ویژه، تونل و پیاده‌راه، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمئن در شهر تهران آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی دانشور اظهار کرد: براساس آمار پلیس راهور در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک‌شده درکشور وجود دارد، که بالغ بر ۳۵ درصد کل وسایل نقلیه شماره‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تا سال ۹۶، بالغ بر ۲ میلیون موتورسیکلت تنها در شهر تهران پلاک‌گذاری شده‌است که حدود ۹۶ درصد آن موتورهای کاربراتوری هستند و طبیعتا میزان آلایندگی آن، نسبت به سایر انواع موتورسیکلت (انژکتوری و برقی) بسیار بالاتر است.

به گفته مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران، علاوه برنقش و سهم بسیار بالا (حدود ۳۰درصد) موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا، یکی دیگر از چالش‌های مبتلابه این وسیله، قانون‌گریزی است؛ بطوریکه آمارها نشان می‌دهد سهم موتورسیکلت‌ها از تصادفات شهر تهران به ۴۵ درصد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل قانون‌گریزی موتورسیکلت‌ها، عدم هویت بخشی به آنان است، عنوان کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ موتورسواری و هویت بخشی مثبت به موتورسواران،  فاز اول «کمپین موتورسوارخوب» از دیماه سال گذشته  و در راستای ماموریت ذاتی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌منظور اقدامات ترویجی و آموزشی برگزار شد که در ادامه فاز دوم این کمپین نیز آغاز شده است.

بنا براعلام روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دانشور اهداف عملیاتی این کمپین را عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل‌های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیار سازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سر مطمئنه ، عدم حمل بار و...) برشمرد.