۰ نفر

شهردار تهران:

تصویب اختصاص ۵هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای کشور در ستاد ملی کرونا/ خانه‌های سلامت شهرداری به وزارت بهداشت پیوستند

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 489865
تصویب اختصاص ۵هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای کشور در ستاد ملی کرونا/ خانه‌های سلامت شهرداری به وزارت بهداشت پیوستند

شهردار تهران از اختصاص ۵هزار دستگاه اتوبوس برای شهرداری های کشور جهت استفاده در حمل و نقل عمومی که در ستاد ملی کرونا مصوب شده است، خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین بهره برداری و افتتاح باغ وثوق الدوله گفت: خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمد تا به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم. توسعه فضای سبز در داخل محدوده شهر تهران یکی از راهبردهای اصلی این دوره مدیریت شهری است و تغیر سرانه‌ها در داخل محدوده یکی از تاثیرات آن است. 

او ادامه داد: از ابتدای دوره ۱۷ باغ و انشالله تا خاتمه دوره نیز ۱۷ باغ دیگر به باغ‌های داخل محدوده شهر تهران اصافه خواهد شد. 

حناچی با بیان اینکه این باغ‌ها در مناطقی که ظرفیت آن‌ها وجود دارد و سرانه فضای سبز به شدت کاهش یافته انتخاب و افتتاح خواهند شد گفت: بخشی از این فضاها باغ‌هایی است که سال‌ها متروک باقی مانده است. یکی از دستاوردهای این دوره شورای شهر به طور قطع تعیین راهبردهای درست و توسعه فضای سبز است که تهران به شدت نیازمند آن است و تلاش می‌شود باقی مانده ظرفیت‌های زیست محیطی تهران حفظ شود. 

شهردار تهران در ادامه خبر از تصویب نهایی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ در جلسه کمیسیون ماده ۵ را داد و افزود: این امر اقدام بسیار مهمی بود و انظباط بخشی به شهر که قول ما به مردم تهران بود با اجرای این طرحدر منطقه ۲۲ به نتیجه خواهد رسید. 

در این زمینه بخوانید:

او در ادامه با اشاره به استاندارد سرانه فضای سبز گفت: استاندارد سرانه فضای سبز در داخل محدوده باید حدود ۱۲ متر مربع باشد. در منطقه‌ای هستیم که سرانه فضای سبز آن ۹ و نیم متر مربع است و این قبیل اقدامات منجر به اصلاح شدن سرانه فضای سبز خواهد شد. 

حناچی با اشاره به اختصاص یک حساب جدا برای توسعه فضای سبز اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب در این دوره این بود که در خزانه حساب جدایی برای سرانه فضای سبز در نظر گرفته شد و عوارضی که اخذ می‌شود خاص این موضوع است و شاید یکی از دلایلی که با سرعت بیشتری فضاهای سبز در حال احداث هستند همین باشد و باید این راهبرد در اداره امور شهر نیز مورد توجه قرار گیرند. 

او ادامه داد: مردم اگر بدانند عوارضی که از آن‌ها اخذ می‌شود مستقیما برای خودشان هزینه می‌شود با علاقه بیشتری در اداره و مشارکت امور شهر شرکت می‌کنند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مردم سعی می‌کنند در منطقه خودشان خرید کنند تا عوارض آن برای منطقه خودشان هزینه شود و خوب است که در تهران نیز به این موضوع فکر کنیم و از همکارانم می‌خواهم این تلاش را به نتیجه برسانند. 

او از مذاکره برای تملک باغی در منطقه ۶ داد و گفت: یک باغ بزرگ در منطقه ۶ در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسد اقدام بسیار بزرگی است. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه در باغ وثوق الدوله، به باغ‌سازی ایرانی توجه شده است گفت: کسانی که برای اولین بار تهران را می‌بینند، قطا اولین چیز به وضعیت فضای سبز و نگهداری آن است. 

او با اشاره به اینکه در این باغ مناسب‌سازی برای معلولین در نظر گرفته شده است اضافه کرد: اینکه این اقدام به طور کامل انجام شود یک سیاست است و تا زمانی که پروژه‌ای به طور کامل مناسب‌سازی نشود افتتاح نخواهد شد. 

حناچی در ادامه به توافق با وزارت بهداشت و نظام پزشکی در روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: شبکه سلامت در تهران برخلاف آنچه که تصور می‌شود ضعیف است و بنابر پیشنهاد همکاران در وزارت بهداشت، شهرداری امکانات سلامت را به خانه‌های سلامت تبدیل و به مردم تهران نیز خدمات‌رسانی داشته باشد. این اقدام اکنون در حال اجرا است اما به عنوان یک ماموریت رسمی که وزرات بهداشت از آن پشتیبانی کند میسیر نبود. با این اقدام پزشکان ما که امکان اعزام مریض به بیمارستان‌ها را نداشتند از این پس این اتفاق می‌افتد و همچنین شبکه داروخانه‌های ما به طور کامل در این شبکه قرار می‌گیرد. همچنین اقدامات تله مدیسن نیز انجام می‌شود و یک شبکه گسترده از درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مجهز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 

شهردار تهران گفت: برای این منظور از طرف شهرداری بودجه‌ای بیش از این صرف نخواهد شد اما نیازمند پشتیبانی بیشتر داریم. 

حناچی در ادامه با اشاره به مصوبه اضافه شدن اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: برای حمل و نقل عمومی نیز مصوبات خوبی گرفتیم و ۵ هزار دستگاه به شبکه اتوبوسرانی کشور اضافه خواهد شد که ۵۰ درصد آن سهم تهران خواهد بود و شهرداری‌ها ۱۷.۵ درصد سهم را پرداخت خواهند کرد و اعتبار برای بازسازی واگن‌های نسل اول نیز مصوب شده است و برای بازسازی واگن‌ها دریافت خواهد شد تا فشار را از حمل ونقل عمومی تهران در شرایط کرونایی برداریم.