۰ نفر

امروز مطرح شد؛

دیو هفت سر فساد در شهرداری همچنان می‌تازد/ وجود رشوه‌خواری شدید در شهرداری

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷
کد خبر: 488187
دیو هفت سر فساد در شهرداری همچنان می‌تازد/ وجود رشوه‌خواری شدید در شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه ی اول را دارد. 

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و‌ پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور فیزیکی و مجازی اعضا برگزار شد. 

در ابتدای جلسه، ابراهیم امینی که ریاست شورا را برعهده داشت در سخنانی از دولت و مجلس درخصوص مصوبات اخیر انتقاد کرد. او گفت که عدم پرداخت مطالبات شهرداری علاوه بر نقش مخربی که در عدم توسعه متوازن شهرها و زندگی روزمره مردم ایفا می‌کند، در بزنگاه‌هایی نظیر پاندومی و کرونا خود را نشان می‌دهد.

امینی در ادامه به رویکردهای مجلس نیز انتقاد کرد و گفت: در چنین وضعیتی، مشخص نیست مجلسی که رییس آن سابقه ١٢ سالانه مدیریت شهری کلانشهر تهران را در کارنامه خود دارد و تعداد متنابهی از اعضای آن از خانواده بزرگ شورا و شهرداری در کشور هستند و به این مسایل وقوف کامل دارند برچه مبنایی بازهم بخشی از منابع شهرها را که باید به صورت روزانه جهت انجام امور شهری و رفع مشکلات مردم به زیرمجموعه‌های شهرداری تزریق شود به دست دولتی می سپارند که امتحان خود را پس داده است. از این رو امیدواریم شورای نگهبان با درایت و آینده‌نگری و عدم تصویب اصلاحات صورت گرفته شهرداری‌ها و میلیون‌ها جمعیت شهرنشین کشور را از این خطر نجات دهد.

در ادامه جلسه، محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور، به وضعیت نامناسب اهالی فرهنگ و هنر در روزهای کرونایی پرداخت و به ظرفیت‌های شهرداری برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد.

در ادامه تعدادی از اعضا تذکراتی مطرح کردند، زهرا صدراعظم نوری به شهرداری تهران درخصوص تعیین تکلیف وضعیت ساختمان روزنامه اطلاعات تذکر داد. 

حجت نظری نیز  نسبت به استفاده از ظرفیت دستیاران مدیریت شهری برای اعضا شورا تذکر داد و از هیات رییسه شورا خواست تا نسبت به این مساله شغاف سازی کند.

مجید فراهانی نیز از لزوم اجرای آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق گزارش دهندگان گفت و به شهرداری تهران تذکر داد.

محمد علیخانی، نیز در تذکری به عدم اعتنای معاونت مالی به اجرای ماده سیزدهم مصوبه بسته محرک اقتصادی ناشی از گسترش کرونا پرداخت و عنوان کرد که تنها ۷ درصد از عوارض پارکینگ محله به حساب سازمان حمل و نقل و ترافیک واریز شده است.

در ادامه علی اعطا، نسبت به بعضی طرح‌‌های کمیسیون‌های مجلس دررباره شوراها انتقاد کرد و آن‌ها را تهدیدی برای جایگاه شوراها دانست و از مجلس خواست تا موجب تضعیف میراث مردم سالاری دینی نشود.

محمد سالاری نیز علاوه بر تاکید بر تذکر علیخانی، گفت که حل مشکلات در حوزه شهرسازی و معماری در اولویت مطالبات مردم از شهرداری تهران است.او موضوع خط آسمان تاکید کرد  و تقاضا کرد تا این موضوع از سوی شهرداری به سرانجام برسد. 

دستور اول جلسه مربوط به بررسی لایحه ساماندهی حفاظت ار گورستان دولاب بود. اعضا در بررسی این لایحه پیشنهاداتی مطرح کردند.

پیشنهاد اول متعلق به محمد جواد حق شناس درباره تغییر عنوان لایحه و اضافه کردن گورستان‌های دیگری نیز بود که با مخالفت اعضا روبه رو شد.

پیشنهاد استفاده از واژه باززنده سازی به جای کلمه احیا از سوی احمد مسجدجامعی مطرح شد که اعضا با آن موافقت کردند.

 حذف عبارت رویکرد میدانی برای صلح جهانی نیز پیشنهاد دیگری بود که ۱۲ عضو شورا موافق آن بودند.

پیشنهاد بعدی مسجد جامعی درخصوص تغییر حوزه‌های ذی مدخل درباره گورستان که با ۱۲ رای موافق تصویب شد.

علی‌ اعطا نیز در ادامه پیشنهاداتی  درخصوص رعایت ملاحظات حفاظتی و لزوم مطالعات و پایش عملکرد محیط زیستی داد که به ترتیب با ۱۷ و ۱۹ رای موافق تصویب شدند.

پیشنهاد دیگری درخصوص انجام مطالعات تاریخی آرامستان به صورت مستمر نیز با ۱۳ رای موافق تصویب شد.

دستور دوم نیز یک فوریت الزام شهرداری به تهیه طرح تفضیلی ویژه منطقه ۱۲ بود که با موافقت اعضا روبه رو شد.