۰ نفر

امروز مطرح شد؛

واکنش دوباره هاشمی به هولوگرام فروشی شهرداری در مقابل آزادسازی پول اوراق مشارکت/ اگر مطبوعات بگذارند،‌ مساله اوراق حل می‌شود!

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 486314
واکنش دوباره هاشمی به هولوگرام فروشی شهرداری در مقابل آزادسازی پول اوراق مشارکت/ اگر مطبوعات بگذارند،‌ مساله اوراق حل می‌شود!

رییس شورای شهر تهران بار دیگر هولوگرام فروشی شهرداری به تامین اجتماعی را تکذیب کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پایان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:  امروز با ۱۹ نفر از اعضا جلسه را ادامه دادیم. بخشی از جلسه مربوط به مجلس و تعیین عوارض توسط شوراهای شهر است که زیر سوال رفته و آقای سالاری نیز در این باره تذکر داده اند و آن را پیگیری خواهیم کرد. بحثی هم درباره ساختار شهرداری و معاونت های آن است که بر اساس قوانین اداری استخدامی برخی معاونت ها وجاهت قانونی ندارند، برخی نیز تجمیع شدند اما مصوبه شورای شهر را ندارند. 

او ادامه داد: ۱۲ پرونده باغ نیز مطرح شد که تعدادی از آنها رای باغ و تعدادی رای غیرباغ آوردند. 

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره بحث تعیین عوارض در لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: قوانین مربوط به شورای شهر اجازه می‌دهد که شورای شهر نرخ عوارض را تصویب کند،‌ اما گویا شورای نگهبان با این موضوع مخالف بوده و ایرادی به مصوبه مجلس داشته است و به صورتی شورای شهر را برای تشخیص عوارض دخیل ندانسته و موضوع را به مجلس برگشت داده است. مجلس هم بدون اینکه موضوع را درست پیگیری کند،‌ به نظر شورای نگهبان رای داده،‌ اما ما باید این موضوع را پیگیری کنیم تا بتوانیم حقوق شوراها را زنده کنیم.  

رییس شورای شهر تهران درباره اجازه بارگذاری به تامین اجتماعی در ازای آزادسازی اوراق مشارکت شهرداری تهران و اجازه تراکم فروشی به آنها  گفت: برخی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی پایان کار ندارد و در نتیجه عوارض ساختمانی خود را پرداخت نکرده‌اند و از آنجایی که به تامین اجتماعی بدهی داریم اینها با شهرداری تهاتر می‌شود و هیچ تراکم فروشی در کار نیست.

او ادامه داد: برای مثال بیمارستان برج میلاد، پایان کار ندارد و می توانند تخلفاتی هم داشته باشند اما از آنجایی که دقیقا مشخص نیست، ‌پروانه‌ها  را با هم تهاتر می‌کنند.هیچ تراکم فروشی در کار نیست. این امر بدهی شهرداری به تامین اجتماعی را حل می کند و موضوع اوراق را با آن می توانیم حل کنیم. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که مساله اوراق مشارکت شهرداری به کجا رسید، گفت:‌مساله اوراق در حال حل شدن است.

هاشمی به شوخی گفت: اگر مطبوعات بگذارند،‌مساله اوراق حل می‌شود.