۰ نفر

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران:

منشا بوی بد تهران تا حدی مشخص شد

۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۵
کد خبر: 484522
منشا بوی بد تهران تا حدی مشخص شد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس حدس‌ها و مطالعات صورت گرفته بوی بد تهران به دلیل مازوت نیروگاه است اما برای اطمینان از این امر به مطالعات درون نیروگاهی نیاز داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا کرمی در برنامه رادیویی سعادت آباد درباره شناسایی منشا بوی بد شهر تهران گفت: سال گذشته در پی انتشار بوی بد در تهران به خرید چند دستگاه شناسایی و تشخیص بوی گاز اقدام کردیم این دستگاه ها گازهایی با بوی بسیار کم را هم شناسایی می کنند اما تا به امروز هنوز منشأ خاصی برای آن پیدا نکرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس حدس و گمانه، دامداری‌های جنوب شهر تهران، مکان های دفع زباله، نیروگاه هایی که به جای گاز از مازوت استفاده می کنند و فاضلاب شهری می تواند منشا این بو باشد. بر اساس مطالعات انجام شده بیشتر به استفاده از مازوت مشکوک شدیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان هماهنگ کننده ای که بقیه دستگاه ها به آن کمک کنند وجود ندارد، گفت: ما وظایف خود را انجام داده ایم ولی به نظر می رسد این مشکل محیط زیستی با محوریت آلودگی هوا است که به سازمان محیط زیست باز می‌شود.

وی گفت: سازمان های مرتبط مثل وزارت نیرو شاید اعلام کنند که دلیل این مشکل مازوت نیست ولی تا به امروز هیچ مقام دولتی این مشکل را ارزیابی و اقدام به پاسخ نکرده است.

کرمی با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند این مطالبه را انجام دهد اما خارج از وظایف این دستگاه است گفت: ما نیاز به مطالعه بیشتر در درون نیرگاه داریم. چون این مشکل زندگی شهروندان را مختل می کند ما آماده هرگونه اقدامی هستیم. حاضریم به عنوان محورعملیات عمل کرده و یا اینکه با نهاد محور همکاری کنیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه تاکید کرد: می‌توان این موضوع را از طریق سازمان محیط زیست یا مرکز کنترل آلودگی هوا پیگیری کرد. اگر این مشکل به بحران تبدیل شود، سازمان مدیریت بحران شهر تهران رفع این مشکل را در صورت همکاری دیگر نهادها می‌پذیرد.