۰ نفر

در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛

رایزنی محسن هاشمی با شریعتمداری برای آزادسازی پول اوراق مشارکت/ رد ترمینال بیهقی به عنوان وثیقه

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبر: 483496
رایزنی محسن هاشمی با شریعتمداری برای آزادسازی پول اوراق مشارکت/ رد ترمینال بیهقی به عنوان وثیقه

رییس شورای شهر تهران از رایزنی با وزیر کار جهت آزادسازی حداقل 750میلیارد تومان از پول اوراق مشارکت خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت آزاد شدن پول اوراق مشارکت سال 98 حمل و نقل عمومی در گفت‌و گوی زنده شبکه خبر گفت: شهرداری به دلیل استفاده زیاد از سیستم بانکی متاسفانه نتوانسته هنوز بدهی خود را پرداخت کند و تشکیلات بدهکاری است. از دوران گذشته دچار این مشکل هستیم و زمانی که قرار است سیستم بانکی پول اوراق را بدهد، به دلیل بدهی شهرداری دچار مشکل شده و گاهی امکان انجام این کار به سختی امکان‌پذیر خواهد بود.

او با بیان اینکه فروش اوراق مشارکت سال 98 را به سرانجام رساندیم و با پیگیری این پول به حساب بانک رفاه واریز شد، اضافه کرد: اما متاسفانه وثیقه‌ها مورد پذیرش بانک رفاه قرار نگرفته و پول واریز نشده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تضمین 50 درصد از این اوراق بر عهده دولت است، گفت: تضمین 750 میلیارد تومان از این پول با دولت و مابقی برعهده شهرداری است. شهرداری تهران کل 1500میلیارد تومان را تضمین کرده است اما گفته می‌شود این تضامین کافی نیست چرا که بعد از استعلام مشخص شد شهرداری به تامین اجتماعی بدهکار است.

هاشمی اظهار کرد: گفته می‌شود تا شهرداری بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکند، نمی‌تواند این پول را به شهرداری برساند. اکنون  مترو، شهرداری و تامین اجتماعی در حال رایزنی برای آزادسازی این پول هستند اما متاسفانه تا به حال موضوع حل نشده است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به رایزنی با وزیر کار در این زمینه گفت: با آقای شریعتمداری در این باره صحبت کردم و از ایشان خواهش کردم ۷۵۰ میلیارد تومان که تضمین دولت را دارد پراخت کنند و در مورد مابقی این مبلغ، شهرداری زمین شهروند در بیهقی را برای تضمین گذاشته است که مورد قبول بانک واقع نشده است چرا که بدهی به تامین اجتماعی را بهانه می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: گفته می‌شود که چون شهرداری به تامین اجتماعی بدهی دارد نمی‌توانیم این پول را به شهرداری یا مترو پرداخت کنیم و ما اسم این را گروگانگیری برای پرداخت بدهی‌ها گذاشتیم؛ چرا که این دو موضوع نمی‌تواند با هم مرتبط باشد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت برای کمک به پروژه‌های بزرگ کشور است، گفت: اوراق مشارکت با اجازه مجلس به وسیله دولت منتشر می‌شود تا برای پروژه‌های بزرگ کشور اجرا شود و حالا این پول اگر منوط به بدهی‌های دیگر شود در مدیریت بین دستگاهی در عمل یک گروگانگیری است.