۰ نفر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران؛

۱۱۶۸هکتار به بافت فرسوده پایتخت افزوده شد

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۳۴
کد خبر: 482260
۱۱۶۸هکتار به بافت فرسوده پایتخت افزوده شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از اضافه شدن ۱۱۶۸هکتار به بافت فرسوده پایتخت خبر داد و گفت: تهران 312هزار و 313پلاک فرسوده دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره بافت فرسوده پایتخت اظهارداشت: در جلسه کمیسیون ماده پنج، ۱۱۶۸ هکتار به محدوده بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد و مجموع بافت فرسوده به ۴۵۵۴ هکتار، در قالب 312 هزار و 313 پلاک رسید. 

 وی افزود:در فرآیند تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر تهران، تدقیق لازم در خصوص محدوده های دارای شاخص های بافت فرسوده انجام نشده بود که بلاخره به سرانجام رسید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: کار کارشناسی دقیق سازمان نوسازی با همراهی معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه و کارگروه کمیسیون ماده 5 و نهایتا همراهی موثر شهردار تهران، دبیرشورای عالی شهرسازی، رئیس شورای شهر و سایر اعضا در توجه به بازآفرینی شهری و حل مشکل مردم، شایسته تقدیر است که در جلسه امروز از این اقدام تشکر کردم.

 مدیریت شهری تهران در یک ونیم دهه اخیر با ارائه بسته های تشویقی موثر و نهادینه کردن رویکرد تجمیع در بافت های فرسوده و تعریف پروژه های محرک توسعه در زیر ساخت ها و روبناهای احیای بافت فرسوده پیشگام بوده و حدود ٥٠ درصد بافت فرسوده مصوب شهر نوسازی شده است.