۰ نفر

کلیات امروز صحن شورای شهر تهران:

تاکید چندباره بر تعطیلی دوهفته‌ای تهران/ پرونده تخلفات دوره گذشته بدون محافظه‌کاری پیگیری شود

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 481858
تاکید چندباره بر تعطیلی دوهفته‌ای تهران/ پرونده تخلفات دوره گذشته بدون محافظه‌کاری پیگیری شود

رییس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفت: من احساس می‌کنم محافظه کاری همکاران ما در بخش‌های اقتصادی و حقوقی شهرداری، کم کم به جایی رسیده است که اشکالات دوره قبل به اسم این دوره ثبت می‌شود و من تقاضا می‌کنم از آقای حناچی که از زحمات همکاران خود دفاع کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ ۲۴۸امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تذکرات متعدد اعضا آغاز شد.

شهربانو امانی در تذکری ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیاده‌روها، درخواست کرد مسیرهایی که پیش از این احداث شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پیاده‌روها حذف شود.

تاخیر در تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه و بروز اتفاقاتی چون تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های غربی، عدم تعیین و تکلیف معارضین، درخت‌زدایی در عرصه‌ای به وسعت دو هکتار و ایجاد فضای بی‌دفاع شهری جزییات تذکر امروز سید آرش حسینی میلانی بود.

حجت نظری در تذکر چندباره خواستار تعطیلی تهران برای جلوگیری از شیوع کرونا شد.

او گفت: چه تعداد از شهروندان تهرانی باید هر روز جلوی چشم ما پرپر شوند تا به این نتیجه برسید که باید شهر تعطیل شود؟ واقعا نمیدانم دولت دنبال چیست و این میزان از عدم شفافیت تا کجا باید ادامه پیدا کند؟

مجید فراهانی به لزوم توجه به تکمیل، تعیین تکلیف و بهره برداری از پایانه شرق جدید تاکید کرد و به شهردار تهران در اینباره تذکر داد.

محمود میرلوحی ضمن تاکید بر پیگیری تخلفات دوره گذشته گفت: من احساس می کنم محافظه کاری همکاران ما در بخش های اقتصادی و حقوقی شهرداری، کم کم به جایی رسیده است که اشکالات دوره قبل به اسم این دوره ثبت می شود و من تقاضا می کنم از آقای حناچی که از زحمات همکاران خود دفاع کنند.

احمد مسجد جامعی نیز نسبت به عدم اجرای مصوبات مربوط به حوزه کتاب توسط شهرداری تهران تذکر داد.

در ادامه جلسه؛ طرح دو فوریتی مجازی برگزار شدن جلسات صحن شورا جهت جلوگیری از شیوع کرونا از سوی الهام فخاری مطرح شد که با موافقت اکثریت اعضا روبرو نشد و یک فوریت آن نیز به تصویب نرسید.

حجت نظری نیز طرح یک فوریتی ضمانت اجرای مصوبات شورا را به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات از سوی شهرداری تهران را مطرح کرد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

طرح یک فوریتی الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

طرح الزام شهرداری تهران به ارائه رایگان خدمات مجموعه‌های ورزشی تحت تملک شهرداری تهران به افراد دارای معلولیت اولین دستور جلسه امروز صحن شورای شهر تهران بود که با موافقت اعضا از دستور خارج شد.

در این جلسه با رای اعضا ۷ نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب دو انتخاب شدند.

همچنین با اعطای تسهیلات و بخشودگی مالیاتی تا سقف ۵۰ درصد به غرفه‌هایی که به واسطه کرونا تعطیل نشده‌اند اما دچار کاهش درآمد شده‌اند، موافقت شد.

گزارش حسابرسی اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۳ نیز امروز در صحن شورا قرائت شد. 

او گفت: در ارزیابی کلی صورت‌های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این واحد عدم ارائه‌ی اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان، ثبت نادرست حساب‌ها، عدم رعایت قوانین و مقررات، عدم ثبت بخشی از خریدها و مصارف انبار، پرداخت‌های خارج از چارچوب قرارداد، پرداختی‌های فاقد اعتبار، ابهامات عدیده پیرامون قرارداد با شرکت خودرو سرویس شهر مشاهده شده است. 

بررسی استفساریه شهردار تهران درباره تعیین سیاست های اقتصادی، جذب مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی دستور بعدی شورای شهر بود که در نهایت طی آن بنا شد اماکن تاریخی مشمول تخفیف عوارض شهرسازی شوند.

تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باربری در شهر تهران آخرین دستور جلسه امروز بود که؛ متناسب با نوع حمل ونقل بار درون شهری و حومه براساس ضوابط و مقررات موضوع نسبت به دریافت مبلغ یکصد هزار ریال به عنوان بهای خدمات صدور پروانه و مبلغ ۸۰ هزار ریال به عنوان بهای خدمات تمدید پروانه فعالیت به ازای هر وسیله نقلیه باربر تعیین شده تا تاریخ ابلاغ این مصوبه اقدام کند. 

همچنین  به منظور استعلام کد ملی از سازمان ثبت احوال، مبلغ هزار ریال، استعلام معاینه فنی از سیمفا، مبلغ هزار ریال، و چک اپراتوری مدارک وسیله نقلیه نیز ۴۰ هزار ریال اخذ شود.