۰ نفر

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

تعیین تکلیف گود دولتی مژگان در محله مرزداران

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 480883
تعیین تکلیف گود دولتی مژگان در محله مرزداران

معاون نظارت شورای شهر تهران از تعیین تکلیف یک گود متعلق به یکی از سازمان‌های دولتی پس از سال‌ها در محله مرزداران خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افشین حبیب‌زاده  با بیان این‌که سال‌هاست گود معروف به «مژگان» متعلق به یکی از سازمان‌های دولتی در محله مرزداران باعث ناراحتی اهالی شده است، گفت: پس از درخواست جمعی از اهالی محل در خصوص خطرات احتمالی گود رها شده «مژگان» ، کارشناسان معاونت نظارت ضمن بازدید از این گود در مورد وضعیت آن گزارشی تهیه کردند.

وی با بیان این‌که با توجه به خطرآفرین بودن این گود از شهردار منطقه و معاونت شهرسازی خواستیم که ساماندهی این گود را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: پس از مدتی شهردار منطقه ۲ اعلام کرد که با توجه به رهاسازی گود مذکور از سنوات گذشته و بروز خطرات احتمالی، کمیسیون رفع خطر برگزار شد.

به گفته معاون نظارت شورای شهر تهران، در سال جاری شهرداری پنج مرتبه اخطاریه وضعیت خطرآفرین گود را به مالک اعلام کرد و از آنها خواست که نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تداوم این وضعیت مخاطره‌آمیز به معابر و ساختمان‌های مجاور خسارات زیادی وارد می‌شد، اداره کل حقوقی منطقه برای اخذ دستور قضایی برای رفع خطر از املاک مجاور و پرکردن گود اقدام کرد. همچنین در این زمینه نیز تاییدیه‌های پیمانکار و مشاور ژئوتکنیک اخذ و مقرر شد که این گود پر شود.

حبیب‌زاده با بیان این‌که در آخرین مرحله جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرداری و مالک پروژه برگزار شد، اظهار کرد: مالک هنگامی که عزم شهرداری برای پرکردن این گود را دید، متعهد به رفع خطر از محل و گود موجود و پذیرش کلیه عواقب احتمالی شد.

وی ادامه داد: مالک متعهد شد که عملیات ساختمانی به صورت دوشیفت نسبت به احداث فونداسیون، سقف اول و دوم ظرف مدت دو ماه اقدام کند و به نظر می‌رسد سرانجام پس از سال‌ها بلاتکلیفی گود معروف «مژگان» به سرانجام خوبی برسد.