۰ نفر

مجید فراهانی طی تذکری مطرح کرد:

ضرورت لغو کاهش ساعت کار حمل و نقل عمومی به منظور صیانت از سلامت شهروندان

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 480555
ضرورت لغو کاهش ساعت کار حمل و نقل عمومی به منظور صیانت از سلامت شهروندان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خواستار لغو کاهش ساعت کارحمل و نقل عمومی به منظور صیانت از سلامت شهروندان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شده است، نوشت: شهرداری تهران و شهرداری ها در سراسر کشور از ابتدای اعلام شیوع و فراگیری ویروس کرونا در کشور به عنوان سازمان خدماتی در صف اول مبارزه با کرونا در ابعاد مختلف از جمله نظافت و گند زدایی شهری دوشا دوش بخش بهداشت و درمان ارائه و در بعد تامین و توزیع کالا و مایحتاج عمومی و حمایت از اقشار محروم و آسیب دیدگان اجتماعی همپای نهادهای انقلابی،سازمان های حمایتی و تشکل های مردمی گام برداشته اند و با پایداری خدمات به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی از طریق مترو و اتوبوس زمینه تداوم کار و زندگی شهروندان را فراهم کرده است.

او افزود: متاسفانه دیروز در رسانه ها شاهد انتشار اطلاعیه معاونت حمل و نقل و ترافیک درباره کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی بودیم که بر اساس آن از امروز ٢٠ آبان ماه اتمام ساعت کاری کلیه خطوط داخلی مترو ساعت ٢٠:٣٠ و خط متروی کرج و گلشهر تا ساعت ٢٠ خواهد بود.

فراهانی ادامه داد: در این اطلاعیه تاکید شده بود که این تغییر ساعت با مجوز شهردار تهران و  نظر به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل، کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت اعمال می‌شود.  

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از این تصمیم اظهار کرد: بدون شک این تغییر ساعت که بر اساس اطلاعیه منتشر شده با اتخاذ تصمیم توسط یک معاونت با مجوز شهرداری انجام شده، زمینه ساز تراکم بیش از حد مسافر در ساعت خاتمه فعالیت خطوط خواهد شد که این روند  افزایش احتمال آلودگی و انتقال ویروس کرونا را به دنبال خواهد داشت.

فراهانی گفت: این تصمیم که زمینه ساز عدم ادای حق به شهر و تحمیل هزینه های رفت و آمد با سایر مدهای حمل و نقل به شهروندان می گردد تصمیم شایسته و مبتنی بر رعایت حقوق عامه نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: بر همین اساس و به منظور صیانت از حق حیات شهروندان با استناد به بندهای  3  و 18 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لغوکاهش ساعت کارحمل و نقل عمومی به منظور صیانت از سلامت شهروندان» به شهردار محترم تهران تذکر می دهم.

او در پایان گفت: انتظار شهروندان معزز تهرانی در دوران شیوع کرونا افزایش ظرفیت شبکه حمل و نقل عمومی با تقویت ناوگان به منظور فاصله گذاری اجتماعی بوده است، انتظاری که نه تنها پاسخ داده نشده است، اکنون اگر شهرداری به علت عدم حمایت دولت در پاسخگویی به این انتظار موفق نبوده است، نباید شاهد اجرای تصمیماتی باشیم که سلامت و حیات همشهریان عزیزمان را بیش از پیش با خطر مواجه نماید، همه ما در برابر سلامت و حق حیات شهروندان معزز تهرانی از کارآفرین تا کارتن خواب مسئولیم.