۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

دولت کمک که نمی‌کند، حداقل قیمت تاکسی را بالا نبرد/ مظلوم‌تر از تهران در بین کلان‌شهرهای دنیا نیست

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 478437
دولت کمک که نمی‌کند، حداقل قیمت تاکسی را بالا نبرد/ مظلوم‌تر از تهران در بین کلان‌شهرهای دنیا نیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش مداوم قیمت‌های تاکسی که از سوی دولت و وزارت صنعت اعمال شده و کار نوسازی تاکسی‌ها را دشوار کرده، انتقاد کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ مناف هاشمی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از 100 اتوبوس و مینی‌بوس جدید در شهر تهران با بیان اینکه عقب ماندگی طولانی از روند نوسازی ناوگان سبب نمی‌شود تا با 250 اتوبوس زیاد خوشحال شویم،گفت: اما کار بسیار سخت و طاقت فرسایی برای همین تعداد هم انجام شد.  حوزه حمل و نقل آنچنان اقتصادی نیست که برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

او ادامه داد: در همه کلان‌شهرهای دنیا چه در دوران کرونا و غیر کرونا مردم، شهرداری‌ها ودولت با یکدیگر  حمل و نقل عمومی را جلو می‌برند اما در کشور ما و شرایطی که دولت کمک نمی‌کند کار بسیار سخت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: اگر بخواهیم متروی تهران را تکمیل کنیم با فهرست بهای امروز به 120 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. با سالانه 5هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و املاک و غیره در این موضوع موفق نخواهیم بود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر برای خرید 4هزار اتوبوس یک تا دو کابین به بالای 20 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم که تمام این عدد را نمی‌توانیم از طریق شهروندان تامین کنیم، حتی اگر بلیت اتوبوس به 5هزار تومان هم برسد، باز کافی نیست.

او با بیان اینکه در بودجه رقم 7هزار میلیارد تومان را برای اقدامات عمرانی در نظر گرفته شده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته فقط 1800میلیارد تومان فعالیت عمرانی در مقابل 10هزار میلیارد تومان نیاز، انجام دادیم. امسال تلاش می‌کنیم تا 5هزار میلیارد هزینه‌های عمرانی را افزایش دهیم. این ارقام بر روی کاغذ به ما کمک نمی‌کند و باید تخصیص داده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت صنعت سخت‌گیری‌هایی در حوزه قیمت اعمال می‌کند، گفت: 40هزار تاکسی باید نوسازی شوند که یا باید پول بلاعوض به تاکسیرانان بدهیم و یا وام. وام را از 50میلیون تومان به 70 میلیون تومان رساندیم، هنوز مهر وام خشک نشده قیمت از 70 میلیون تومان به 90 و حال به 120 میلیون تومان رسیده است!

مناف هاشمی اضافه کرد: اگر دولت به ما کمک نمی‌کند حداقل قیمت تاکسی را بالا نبرد. بنا داریم امسال 15هزار تاکسی را نوسازی کنیم و 2هزار تاکسی سفارش‌گیری شده‌اند.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: در هیچ کدام از کلان شهرهای دنیا، شهری مظلوم‌تر از تهران وجود ندارد و امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت، پایتخت سالانه 1000اتوبوس به خود ببیند.