۰ نفر

صبح امروز با حضور شهردار تهران:

کلنگ تقاطع غیرهمسطح تندگویان_نواب بر زمین زده شد/ رییس پلیس راهور: این محدوده تصادفی زیاد دارد

۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
کد خبر: 477856
کلنگ تقاطع غیرهمسطح تندگویان_نواب بر زمین زده شد/ رییس پلیس  راهور: این محدوده تصادفی زیاد دارد

رییس پلیس راهور تهران گفت: در محدوده اتوبان تندگویان_نواب تنها در سال ۹۸، ۴ کشته در اثر تصادف داشته‌ایم و یکی از محل‌های حادثه خیز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  صبح امروز با حضور مجازی پیروز حناچی،شهردار،افشین حبیب‌زاده،عضو شورا و سردار حمیدی، رییس پلیس راهور تهران، کلنگ اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید تندگویان_نواب بر زمین زده شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در این مراسم گفت:‌ پروژه حاضر که کلنگ آن امروز زده می‌شود در سه فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول در زیر سطح و زیرگذر، میدان بهمن به آزادگان وصل می‌شود.

او ادامه داد: در فاز دوم که در سطح صفر است،‌حرکت به سمت نواب شمال از روی زیرگذر میسر می‌شود. فاز سوم نیز نواب به سمت میدان بهمن از طریق پل هوایی تعقیب خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در این منطقه یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌‌برداری رسیده است افزود:گفته شد در منطقه ۱۹ یک نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است که موضوع مهمی است و در شهر تهران کم سابقه است که این اتفاق قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه به میمنت و مبارکی ماه ربیع الاول و به یاد رسول اکرم که به اخلاق و رافت اسلامی معروف هستند،‌خدمات ویژه‌ای را به شهروندان تهران ارائه می‌دهیم از بهره‌برداری از پروژه نجفی رستگار خبر داد و گفت: این پروژه در این ماه به مرحله بهر‌ه‌برداری و اجرا می‌رسد.

شهردار تهران به ورود اتوبوس و مینی‌بوس‌های خریداری شده توسط شهرداری تهران نیز اشاره کرد و گفت: پس از یک دهه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در این هفته به ناوگان حمل‌و‌نقل تهران اضافه می‌شود.

حناچی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها در این شرایط سخت راحت نیست افزود: چرا که شرایط کشور عادی نیست. اوج تحریم‌های ظالمانه و شرایط حاد کرونایی را شاهد هستیم و برای فلج کردن فعالیت‌ها همین دو دلیل کافی است.

شهردار تهران افزود: برآورد اولیه این پروژه حدود ۴۲ میلیارد تومان بود که به ۵۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

در ادامه سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه تهران بزرگ گفت: در این محدوده تنها در سال ۹۸، ۴ کشته در اثر تصادف داشته‌ایم و یکی از محل‌های حادثه خیز است. مشکلات زیادی در روزهای آخر هفته و پنجشنبه‌های آخر سال و مناسبات در این منطقه به لحاظ عبور جریان ترافیکی رخ می‌دهد که بخش زیادی از توان حمل‌و‌نقلی منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: اجرای اقدامات عمرانی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند اما این مشکلات را به جان می‌خریم تا عبور و مرور تسهیل و آرامش نسبی را برای شهروندان به ارمغان آوریم.

افشین حبیب زاده رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: در شهر تهران دو گروه پروژه‌های عمرانی داریم که در یک گروه از آنها پروژه‌های منطقه مجری است و دو دسته پروژه‌های کوچک مقیاس و متوسط مقیاس را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه در این منطقه 64 پروژه کوچک مقیاس اجرا شده است افزود: پروژه‌های متوسط مقیاس نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند.

حبیب زاده با اشاره به مشکلات در برخی مناطق به لحاظ اجرای پروژه‌های با مقیاس متوسط افزود: در این دست از پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیر شهردار با سرعت بیشتری اجرای ان پیش رود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه مطالعات پروژه حاکی از کاهش بار ترافیکی در منطقه است گفت:‌اجرای این پروژه می‌تواند حدود 30 درصد از ترافیک منطقه را کاهش دهد. همچنین از نظر زیست محیطی، نزدیک به 39 کیلوگرم تولید آلاینده را در یک سال کاهش می‌دهد که عدد قابل توجهی است.

حبیب زاده در پایان تاکید کرد که؛ باید پروژه هایی از این دست که تاثیرات متعددی در منطقه می‌گذارند پیش‌بینی شوند و حتی اگر پروژه‌هایی باشند که در این دوره به افتتاح و بهره‌برداری نرسند باید تعریف و پیش‌بینی شوند و در دوره‌های بعد پیگیر اجرای آن بشویم چرا که تاثیرات خود را در منطقه خواهند گذاشت.