۰ نفر

سرمایه‌گذاری ۱۱هزار میلیارد تومانی در صنعت آب؛

مصرف سالانه آب در تهران چقدر است؟

۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۳۳
کد خبر: 477612
مصرف سالانه آب در تهران چقدر است؟

وزیر نیرو گفت: در کشور به برکت وجود جمهوری اسلامی همه مردم تهران و سایر شهرهای بزرگ به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  اردکانیان، وزیر نیرو در مراسم بیست و ششمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران، ضمن افتتاح پروژه در ۲ استان تهران و هرمزگان، گفت: توفیق بزرگی برای بنده همکاران فعال در حوزه تامین آب و برق است که در قالب بیست و ششمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران، صد و بیست و چهارمین پروژه این پویش را در سال جاری افتتاح نماییم.

وزیر نیرو در تشریح آمار مرتبط با پویش هر هفته الف ب ایران، اظهار داشت: از این ۱۲۴ پروژه ۷ پروژه در قالب سازوکارها و ۱۱۷ پروژه باقی مانده نیز در دسته ساخت و سازها رده‌بندی می‌شود. همچنین در مجموع برای به ثمر رساند این پروژه‌ها سرمایه ۳۱ هزار و ۷۸۰ میلیاردتومانی هزینه شده است.

۱۲۶ پروژه در قالب پویش هر هفته الف ب ایران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به تعهد وزارت نیرو به مردم در قالب پویش هر هفته الف ب ایران، افزود: بنابر تعهدی که با مردم در پویش هر هفته الف ب ایران داشتیم تا پایان سال جاری، ۱۲۶ پروژه با سرمایه قریب به ۱۸ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این زمینه بخوانید:

آمار سرانه مصرف برق، گاز و آب در مناطق ۲۲گانه تهران

 

ادکانیان در بیان این نکته که تامین آب شرب شهرهای بزرگ همواره دغدغه دولت‎ها و دستگاه‌های ذی‌ربط است، تاکید کرد: امروز در شهرهای بزرگ دنیا شاخص پوشش آب به عدد ۹۶ درصد می‌رسد. این یعنی در کل جهان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر شهروند شهرهای بزرگ هنوز به آب شرب بهداشتی دسترسی ندارند اما در کشور به برکت وجود جمهوری اسلامی مردم در تهران و سایر شهرهای بزرگ به طور ۱۰۰ درصد به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند.

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در صنعت آب

این مقام مسئول، با اشاره به شهر قاهره مصر و بیان اینکه ۴۰ درصد از مشترکان در پایتخت مصر تنها ۳ تا ۴ ساعت در روز به آب دسترسی دارند، گفت: تامین آب باکیفیت برای جمعیت وسیع استان تهران توفیق بسیار بزرگی است که حاصل شده است و تمامی مردم در این شهر به آب پایدار و بهداشتی دسترسی دارند.

اردکانیان در توضیح آمار صنعت آب و برق در طول دولت تدبیر و امید، گفت: دولت تدبیر و امید در طول ۷ سال گذشته در صنعت آب و برق موفق به سرمایه گذاری ۱۹ هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی شده که ۱۱ هزار میلیارد آن متعلق به صنعت آب است.

سالانه ۱ میلیارد متر مکعب آب در تهران مصرف می‌شود

وی در تشریح آمار مرتبط با مصرف آب در پایتخت گفت: در هرسال ۱ میلیارد متر مکعب آب در تهران مصرف می‌شود که ۷۵ درصد آن از آبهای سطحی و مابقی برای آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به پروژه تصفیه خانه بزرگ ششم تهران، گفت: این تصفیه خانه در بالاترین نقطه تهران قرار گرفته و همین امر منجر به صرفه‌جویی ۳۰ درصدی مصرف برق به منظور پمپاژ آب خواهد شد.

 اردکانیان در ادامه به نیروگاه سیکل ترکیبی قشم اشاره کرده و گفت: واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات امروز به بهره برداری می‌رسد تا رقم افتتاح شده پروژه‌ها در این هفته از پویش به  ۳ هزار ۳۴۰ میلیارد تومان برسد.