۰ نفر

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

فعالیت نیروگاه‌های اطراف تهران باید گرفته شود

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 477250
فعالیت نیروگاه‌های اطراف تهران باید گرفته شود

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از کارهای عمرانی غیرضرور، تردد کامیون‌ها در شهر و همچنین فعالیت نیروگاه‌های اطراف تهران با سوخت مازوت برای مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معصومه پاشایی بهرام اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری ما مجبوریم برای مقابله با آلودگی هوا حداقل در سال جاری از روش‌های مسکن استفاده کنیم. مثلا در گذشته ممکن بود کسی چه در محدوده طرح یا بیرون از آن محدوده پیاده به خرید برود اما الان خودروهای شخصی بیشتری در شهر تردد می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما همچنان معتقدیم روشی که برای طرح ترافیک گذاشته شده روش جالبی نیست. در گذشته شرایط بهتر بود و این مدل باعث افزایش تراکم در محدوده طرح ترافیک شده است.

وی با اشاره به ضعف ناوگان شهری گفت: طی ۱۰ سال گذشته ناوگان شهری باید ترمیم و افزایش داده می‌شد اما دولت در این راستا هزینه نکرد و واگن‌های مترو را افزایش نداد. این کار باید در گذشته اتفاق می‌افتاد و الان چنین امکانی برای دولت وجود ندارد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی برای کنترل آلودگی هوا یادآور شد: لازم است سازمان‌های مربوطه دورهم جمع شوند و تصمیمات مشخصی در این زمینه بگیرند زیرا هرچه غلظت آلایندگی بیشتر شود بیماری‌ها هم گسترش می‌یابد و عملا هم کرونا بیشتر پخش می‌شود.

پاشایی بهرام ادامه داد: مردم هم باید به سهم خود رعایت کنند و هرچه می‌توانند ترددهای غیرضروری خود را در شهر کاهش دهند. البته افزایش دورکاری‌ها توسط دولت هم می‌تواند به این موضوع کمک کند.  

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست می‌توانند حداقل جلوی کارهای عمرانی غیرضرور، تردد کامیون‌ها در شهر و همچنین فعالیت نیروگاه‌های اطراف که با سوخت مازوت کار می‌کنند را بگیرند تا شاهد کنترل آلودگی هوا باشیم.