۰ نفر

عضو شورای شهر تهران؛

کرونا آمار دستفروشان تهران را افزایش داد

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبر: 476018
کرونا آمار دستفروشان تهران را افزایش داد

عضو شورای شهر تهران از افزایش دستفروشی در پایتخت به دلیل شرایط کرونا و بیکاری ناشی از آن خبر داد و گفت: ساماندهی دستفروشان فقط توسط مدیریت شهری امکان پذیر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران، درباره پدیده دستفروشی در پایتخت اظهار داشت: دستفروشی پدیده‌ای در سطح شهر تهران محسوب می‌شود که هم‌زمان با شیوع کرونا در پایتخت روند افزایشی داشته و مضاعف شده است.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا، بسیاری از افراد در پایتخت مشاغل دائمی خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر فقط از طریق دستفروشی امرار معاش می‌کنند.

خلیل‌آبادی ادامه داد: ساماندهی دستفروشان در پایتخت امری ضروری است، ولی باید توجه داشت که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این پدیده اجتماعی را ساماندهی کند. قوه قضائیه، اصناف و نیروی انتظامی باید در جهت این ساماندهی شدن همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

وی بیان داشت: همچنین نوع دیگری از دستفروشی مسأله وانت بار‌ها است. در بسیاری از میادین و حاشیه خیابان‌های پایتخت وانت‌بار‌های میوه حضور یافته و دوبله و سوبله پارک می‌کنند که نه تنها سبب ترافیک در سطح تهران شده بلکه چهره شهر را هم مخدوش می‌کنند؛ بنابراین ساماندهی این وانت‌بار‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

وی گفت: شهروندان باید همکاری کنند و از افرادی که در سطح شهر ترافیک ایجاد می‌کنند، خرید نکنند تا از این طریق بتوان در جهت ساماندهی دستفروشان گام برداشت.

وی درباره آمار دستفروشان تهران گفت: این آمار شناور است و به صورت دقیق مشخص نیست. درباره ارائه بسته معیشتی به پیشنهاد مدیریت شهری بنیاد مستضعفان اقداماتی در اوایل سال انجام داد، ولی این موضوع نمی‌تواند تداوم داشته باشد، چرا که هم شناسایی دستفروشان واقعی مشکل است و هم اگر بسته‌های معیشتی به آنان ادامه داشته باشد، بسیاری رو به این فعالیت می‌آورند.

وی تأکید کرد: شناسنامه‌دار کردن دستفروشان باید از طریق کار مطالعاتی و غیرمحسوس انجام گیرد، چرا که برخی از افراد دارای شغل هستند، ولی به دلیل زیاده‌خواهی دست به دستفروشی می‌زنند و در کنار این مسئله، بسیاری نیز به شدت نیازمند کار دستفروشی هستند.