۰ نفر

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران عنوان کرد:

نیاز تهران به ۲۰۰کلانتری

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۵۶
کد خبر: 475863
نیاز تهران به ۲۰۰کلانتری

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر ۸۶کلانتری دارد، گفت: تهران باید ۲۰۰کلانتری داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا گودرزی در تشریح روند تجهیز نیروی انتظامی در استان تهران و کمبود کلانتری ها در این استان، گفت: ابتدا باید هفته نیروی انتظامی را به همه سبزپوشان استان تهران تبریک بگویم؛ بی تردید تلاش نیروی انتظامی ستودنی است. با توجه به اینکه در حوزه های مختلف مسئولیت برعهده دارند، با شیوع کرونا نیز در حوزه پلیس اماکن و راهور برای اعمال جریمه های عدم استفاده از ماسک، مسئولیت های جدید به سبزپوشان اضافه شده است.

وی افزود: در بحث لجستیک و اعتبارات نیروی انتظامی؛ انتظار داریم نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان مردم تهران کمک کنند تا اتفاقی ویژه در حوزه تامین تجهیزات برای این نیرو رخ دهد تا نیازمندی ها و نیاز شهروندان را پاسخگو باشیم. بی تردید باید به سمت نیروی انتظامی مجهز گام برداریم همانند سایر کشورها که در حوزه پلیس با توجهی ویژه اقدامات موثری انجام داده اند.

وی ادامه داد: البته در کشورمان نیروی انتظامی اقدامات زیادی برای به روزرسانی خود داشته، اما باید کمک دولت و مجلس به همراه سایر ارگان ها برای تجهیز پلیس وجود داشته باشد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید در شهر تهران ۲۰۰ کلانتری داشته باشیم درحالی که امروز حدود ۸۶ کلانتری وجود دارد، افزود: ساخت ۴۰ کلانتری مصوبه شورای عالی امنیت ملی و مصوبه شورای امنیت کشور و شورای تامین استان تهران بوده است که بر روی زمین مانده است؛ در این راستا شهرداری تهران در بحث واگذاری زمین و مسکن و شهرسازی در ساخت باید تلاش خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در شهرستانهای استان تهران نیز کمبود کلانتری وجود دارد و متاسفانه بسیاری از ساختمانهای کلانتری ها در شهرستانهای استان به ویژه شهرستانهای تازه تاسیس اجاره ای هستند و گاها دیده شده صاحب ملک حکم تخلیه کلانتری را گرفته که زیبنده پلیس ما نیست که چنین اتفاقاتی برایش رخ دهد.

گودرزی درباره تشکیل فرماندهی مستقل برای شهرستان ری نیزگفت: ری همچنان با سرکلانتری اداره می شود و فرماندهی انتظامی مستقل برای ری تشکیل نشده است البته مشکل ما امروز این مسئله نیست باید در ابتدا به این نکته توجه کنیم که نیروی انتظامی به عنوان نیرویی آموزش دیده، شرح وظایفی دارد که باید تامین تجهیزات لازم برای آن در اولویت قرار گیرد و تحقق این مهم نیازمند همکاری دولت، مجلس و همه دستگاه های ذیربط است.

وی ادامه داد: البته با همه کمبودهای موجود تلاش نیروی انتظامی ستودنی است و کم این امر نگذاشتند که تعهد، اخلاق و اخلاص این نیرو را نشان می دهد.