۰ نفر

شهردار تهران مطرح کرد:

کمک صفر دولت به حوزه ورزش

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۲
کد خبر: 475855
کمک صفر دولت به حوزه ورزش

شهردار تهران گفت: دولت تاکنون کمک مالی به حوزه ورزش شهرداری تهران نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیروز حناچی امروز با حضور در مجموعه تخصصی تیراندازی پردیسان، شاهد بازی های بومی و محلی، تکواندو، تیراندازی، دوچرخه تریال، شوت دارت، تنیس روی میز، سپک تاکرا و ... بود. در این میان، شهردار تهران خود نیز با برداشتن اسلحه، تیراندازی کرد و با پرتاب دارت، سیبل را مورد هدف قرار داد. 

تیراندازی با کمان از دیگر فعالیت های ورزشی آقای شهردار بود که پس از تماشای ورزش زورخانه ای صورت گرفت. در این جشنواره که با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران و حضور "محمدرضا جوادی یگانه"  معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، "امیر محسنی" مدیرعامل سازمان ورزش و "حسن رحمانی" شهردار منطقه ۲ برگزار شد، گروه های مختلف ورزشی به اجرای حرکات مهیج ورزشی و انجام بازی های بومی محلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پرداختند.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه اماکن ورزشی شهرداری تهران در زمان کرونا به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده اند، آیا جبران خسارتی از سوی دولت در این حوزه صورت گرفته است؟ گفت: در این باره دولت کمک مالی و ریالی به شهرداری نداشته است. 

"پیروز حناچی" همچنین با حضور در جشنواره ورزشی منطقه 2 با اشاره به ورزش های بومی و محلی و ورزش هایی که به تازگی به محدوده بازی های لیگ و بین المللی اضافه شده اند، افزود: برنامه ورزشی امروز حرکت نمادینی بود که در شرایط کرونایی باید بتوانیم با ورزش و نشاط، قدری از روحیه خمود شهروندان را در شرایط قرنطینه بازسازی کنیم.

وی در خصوص اختصاص فضای باز بوستان های پایتخت به ورزش همگانی ادامه داد: شهروندانی که قبل از شیوع ویروس کرونا در سالن ها و باشگاه های ورزشی شهرداری ورزش می کردند، در حال حاضر این فضا را برای این افراد فراهم کرده ایم تا بتوانند به فضای ورزشی باز گردند.

حناچی در خصوص وضعیت سلامت مردم در شهر تهران اظهار کرد: زندگی با عارضه هایی همچون کم تحرکی همراه است که به تبع آن چاقی، دیابت، فشارخون و افزایش وزن به عنوان یک تهدید تلقی می شود که راه حل این موضوع هم پر تحرکی است که البته شرایط کرونایی این موضوع را حادتر کرده که با رعایت فاصله و پروتکل ها، می توان بخشی از این نقیصه را جبران کرد. 

به گفته شهردار تهران، تحرک به دنبال خود نشاط آوری دارد و شرایط کرونایی فعلی نیز در عین تهدید این فرصت را برای ورزش به وجود آورده است. 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حناچی در خصوص اینکه اماکن ورزشی شهرداری تهران در زمان کرونا به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده اند، خاطرنشان کرد: در این باره دولت کمکی به شهرداری نداشته است.