۰ نفر

با حضور شهردار تهران:

بوستان زندگی در محله هرندی افتتاح شد

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱:۰۲
کد خبر: 475366
بوستان زندگی در محله هرندی افتتاح شد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران از افتتاح بوستان زندگی در محله هرندی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  آیین افتتاح و بهره‌برداری از بوستان زندگی با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهری و قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد. 

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضاهای سبز شهر تهران در این مراسم گفت: افتتاح این بوستان بیش از هر چیز مدیون دوراندیشی تلاش شهردار تهران است. گسترش شهرها به ویژه در جهان سوم موجب تشدید توسعه عوارض شهری از جمله تشدید آلودگی هوا، خاک و آب می باشد.

او با بیان اینکه یکی از اصلی ترین راه های مقابله با این مساله تقویت رابطه زندگی شهرنشینی با طبیعت است، گفت: بوستان زندگی که امروز با مساحت 24 هکتار در منطقه دوازده احداث شده از یک دیوار پیرامونی به مساحت حدود دو کیلومتر است.

مختاری علت داشتن حصار در این پارک را به دلیل موقعیت منطقه دانست و درباره ویژگی های این بوستان گفت: همچنین حصارکشی در آن را با توجه به الگویی از پارک شهر برای آن در نظر گرفتیم.سه کیلومتر مسیر پیاده روی پیرامونی، احداث دریاچه و جزیره در قسمت مرکزی بوستان، ایجاد فضای باز برای مکث و ساماندهی اجتماعی از دیگر ویژگی های این پارک است

او ادامه داد: ملاحظات زیست محیطی از جمله بازچرخانی دریاچه وسط آن و حفظ درختان و کاشت گونه های درختی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه برای بهر ه برداری مورد توجه قرار گرفته است. 

مختاری گفت: محله هرندی که این بوستان در آن قرار دارد از یک سو دارای بافت فرسوده است و از سوی دیگر، درگیر آسیب‌های اجتماعی فراوانی بوده است و سرزندگی به این دلایل با مشکلاتی روبرو شده است. بخشی از فضای باز آن در سال های گذشته جایی برای تجمع اراذل و اوباش و مواد فروشان بوده و عدم امنیت  برای ساکنان و عدم دلبستگی محیطی برای ساکنین منطقه را به همراه داشته است.

او تاکید کرد: در نهایت احداث این بوستان پایه‌ای برای ارتقای کیفیت زندگی در این محله است و نباید آن را تنها به عنوان یک بوستان برای افزایش سرانه فضای سبز فرض کرد.