۰ نفر

امروز انجام شد:

ورودی ایستگاه متروی نواب در خط هفت مترو افتتاح شد

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱:۴۶
کد خبر: 475358
 ورودی ایستگاه متروی نواب در خط هفت مترو افتتاح شد

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب در خط هفت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  علی امام ظهر امروز در حاشیه افتتاح ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط هفت مترو تهران با  بیان اینکه به لطف خدا امروز توانستیم ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب را افتتاح کنیم، افزود: ایستگاه مترو نواب یک ایستگاه تقاطعی میان خط دو و هفت مترو است که در خرداد ماه سال ۹۷،این ایستگاه با ورودی از خط دو مترو به بهره برداری رسید اما امروز ورودی مستقل این ایستگاه از خط هفت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه همچنین تجهیزات این ایستگاه همچون سیستم اطفای حریق، ده دستگاه پله برقی و سالن فروش بلیت مستقل افتتاح شده است، افزود: مساحت این ایستگاه ۱۴ هزار متر مربع است که ۱۵۹ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

امام با بیان اینکه این ایستگاه یکی از عمیق ترین ایستگاه های خط هفت است که  ۴۸ متر زیر زمین و زیر خط دو مترو ایجاد شده است، گفت: این ایستگاه در مجاورت خیابانهای  آذربایجان، بزرگراه نواب و خیابان جیحون و رودکی است که میتواند شرایط مناسب تری برای شهروندان فراهم کند هر چند که در مطالعات  این ایستگاه به مسافرپذیری ۵۰ هزار نفری توجه شده اما این مهم به مرور زمان محقق می شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز از تولیدات داخلی مترو نیز  در این ایستگاه استفاده شده است بگونه ای که فن های هواساز در ایستگاه و تونل و همچنین گیت های بلیت از تولیدات داخلی مهندسان ایرانی هستند.

امام با  بیان اینکه در سالهای اخیر به سمت استفاده از توان داخلی و استفاده تجهیزات ساخت داخل روی آوردیم تا با استفاده از توان کارگران و مهندسان ایرانی بتوانیم،نیازهای خود در مترو را رفع کنیم، افزود: هرچند که بعضا شرکت های داخلی نیز با توجه به تحریم ها با مشکلاتی در تامین قطعات مواجه هستند اما باید به توان جوان ایرانی اعتماد کنیم.

وی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: می توانیم با تمرکز بر توسعه حمل ونقل پاک مثل مترو و افزایش دسترسی های مردم به این شبکه،شرایطی را فراهم کنیم که خود شهروندان مایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نباشند.

امام با تاکید بر اینکه شبکه حمل ونقل تهران هنوز تکمیل نشده ادامه داد: براساس طرح جامع تهران، هر شهروند باید با طی حداکثر 800 متر به یکی از مدهای حمل و نقل اعم از مترو یا اتوبوس دسترسی پیدا کند که هنوز بااین شرایط ایده ال فاصله زیادی دارد و لازم است تا دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر حمایت دولت از حمل ونقل عمومی افزایش نیابد و جدی تر نشود نمی توانیم به اهداف مشخص شده برسیم، ادامه داد: شهر تهران و جمعیت آن به سرعت در حال توسعه و رشد هستند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که حمل ونقل عمومی از این توسعه عقب مانده و دولت هم کمکی نمی کند در حالی که براساس مصوبات قانونی مجلس، دولت تکالیفی در راستای توسعه حمل ونقل عمومی دارد که به انجام آنها بی توجه است به عنوان مثال دولت می بایست در قرار داد تامین واگن،1050 واگن تا سال 1400 به تهران تحویل می داد اما خبری از آن نیست یا از سال 89 تاکنون حتی یک اتوبوس دولتی وارد ناوگان تهران نشده است.

امام افزود: ما ازدولت می خواهیم که در راستای وظایف قانونی اش نه بیشتر، به شهرداری  ها در توسعه حمل ونقل کمک کند چراکه اگر نتوانیم کمک های دولت را داشته باشیم قطعا به دلیل تجمیع عقب ماندگی ها نمی توانیم به تعهدات خود در سند جامع حمل ونقل در سال 1420 عمل کنیم و این یک صدمه بزرگ به تهران وارد می کند.