۰ نفر

محسن هاشمی؛

تهران را کاملا تعطیل کنید/ انتقاد از متلک‌پراکنی‌های مسوولان در مطبوعات

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 474823
 تهران را کاملا تعطیل کنید/ انتقاد از متلک‌پراکنی‌های مسوولان در مطبوعات

محسن هاشمی پیش از آغاز دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ الان در صدر اخبار دنیا کرونا قرار دارد و به صورت طوفانی عمل می‌کند. در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما صحبت از موج سوم است و متاسفانه وضع در کشور ما خوب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، او با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در کشور و تهران گفت: آمار فوتی ها به 300 رسیده است. در تهران آمار فوتی ها به 150 نفر نزدیک می‌شود.در تهران آمار فوتی‌ها بین 100 تا 150 نفر تغییر می‌کند. برخی روزها به 150 نفر می‌رسد. باید به فکر اقدامات ویژه‌تری از آنچه که دست اندرکاران ستاد کرونا به فکر بودند انجام شود. چرا که این مدل عملکرد و برنامه‌ریزی به نظر می‌آید که جواب نداده است.

هاشمی ادامه داد: توصیه من این است که به فکر تعطیلی کامل حداقل دو هفته‌ای در تهران و کلانشهرها باشیم چرا که اگر این کار را نکنیم به نظر می آید نمی‌توانیم از پس موج سوم برآیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می‌شود افزود: این امر بر کرونا اثر دارد و  ایمنی سالمندان، کودکان و میانسالان را با مشکل مواجه می‌کند. از طرفی معیشت مردم دچار مشکل است و گرانی خیلی زیاد است و این در حالی است که گفته می‌شود تنها راه مقابله با کرونا تقویت ایمنی بدن است.

هاشمی ادامه داد: برای تقویت بدن مسائل مختلفی از جمله تغذیه مناسب و نداشتن استرس اثرگذار است. تغذیه مناسب نیز نیازمند استفاده از انواع میوه‌ها،‌سبزیجات،‌گوشت و مرغ است که متاسفانه الان خیلی گران است و مردم دچار مشکل هستند. هم بخاطر گرانی  استرس روانی دارند و اینکه نمی‌توانند معیشت خانواده را تامین کنند و هم امکان تغذیه مناسب  نداردند. از آن طرف آلودگی هوا و بعد از آن کرونا. از طرفی هم مسئولین سیاسی همش با هم درگیری دارند و هیچ حرف مثبت و امیدوار کننده‌ای هم از مسئولین سیاسی کشور بیرون نمی‌آید.

هاشمی با بیان اینکه هماهنگی در سطح سران سه قوه به شدت پایین است گفت: آدم وقتی مطبوعات را می‌بیند دائم به هم متلک‌پرانی می‌کند و متلک‌های بی‌خود و آدم فکر می‌کند بچه‌گانه است و به نظر می‌آید باید یک فکر اساسی کنیم و حداقل تعطیل کنند تا مردم با تعطیلی کرونا نگیرند.

او درباره آلودگی هوا و تردد خودروها در سطح شهر گفت: در آبان ماه معمولا طرح ترافیک را تقویت می‌کردیم و حتی از درب منزل انجام می‌شد و الان هم باید این کار انجام شود،‌از طرفی اگر فعالیت‌ها بخوابد حمل‌و‌نقل عمومی هم خلوت می‌شود و به این ترتیب انتشار آلودگی نیز به شدت کاسته می‌شود.