۰ نفر

سخنگوی دولت پاسخ داد:

اعتباری که دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی تخصیص داده است

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 473006
اعتباری که دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی تخصیص داده است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کشور در شرایط سختی قرار دارد و اولویت اول سیاستگذاری‌ها تامین کالاهای اساسی است، گفت: دولت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل شهری اختصاص داده است و در صورت ممکن از منابع دیگر نیز تامین اعتبار بیشتر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،‌ صبح امروز-شنبه ۱۹ مهر- علی ربیعی؛ سخنگوی دولت با حضور در ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر از نزدیک در جریان تردد مسافران در این ایستگاه قرار گرفت و در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین روز است که استفاده از ماسک در شهر تهران اجباری می شود و بر همین مبنا بازدید میدانی از وضعیت ایستگاه چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از ایستگاه های پرتردد شهر داشتیم.

ربیعی در ادامه گفت:  بدون تردید راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد در شرایط فعلی پایانی هم برای این بیماری مشاهده نمی شود و ما ناچاریم پروتکل ها را برای حفظ سلامت مردم افزایش دهیم.

او با بیان اینکه من در طول هفته گاهی با مترو و اتوبوس مسافرت می کنم و با مشکلات این حوزه آشنا هستم، گفت: قطعاً تلاش‌هایی از سوی دولت برای حل مشکلات این حوزه و افزایش ناوگان حمل و نقل شهری وجود دارد. در جلسات قبل شورای اقتصادی دولت، وزیر کشور در مشورت با شهرداری و با همکاری وزارت راه و صمت طرحی را ارائه کرده است که بتوان به صورت CKD اتوبوس و واگن مترو تهیه کرد و یا اتوبوس ها و واگن هایی که نیاز به نوسازی دارند را نوسازی کرد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: تمام مطالعات نشان می‌دهد که بیشترین راه انتقال بیماری از طریق مجاری تنفسی است بر همین مبنا تصمیم بر این شده است که استفاده از ماسک در شهر اجباری شود. تجربه نشان داده است در مواقعی که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته است و در برخی شهرها این مساله به خوبی خود را نشان داده است. در شرایط فعلی رعایت پروتکل ها کم شده و در برخی نقاط شهر تهران به پایین تر از ۴۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: لازم است تصمیم جدیدی برای بالا بردن رعایت پروتکل ها گرفته شود. یکی از تصمیماتی که گرفته شده است این است که تمام آزمایشگاه‌ها و مراکز تست کرونا موظف هستند اطلاعات مربوط به مبتلایان کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند. وزارت بهداشت هم با کمک نیروی انتظامی و سایر نهادهای نظارتی در صورت تردد این افراد در شهر با آنها برخورد و آنها را جریمه می کند. ما بنای درگیری فیزیکی نداریم اما در برابر کسانی که مراعات نمی کنند وظیفه اقدام داریم.

سخنگوی دولت به شلوغی ایستگاه های مترو در ساعات اوج اشاره کرد و گفت: برخی ساعت های روز ایستگاه های مترو و اتوبوس با حجم بالای تردد مواجه است و لازم است که ساعت تردد فعالیت اداره ها مدیریت شود تا کمتر شاهد این مساله باشیم. در عین حال باید بدانیم که ساختار اداری کشور در شرایط فعلی باید بتواند فعالیت خودش را ادامه دهد در غیر این صورت ممکن است مشکلات بیشتر در کشور به وجود بیاید با این حال تصمیم گیری درباره نحوه فعالیت نظام اداری در استانها به استانداران واگذار شده است.

 ربیعی همچنین درباره میزان اعتباری که دولت برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته است گفت: دولت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل شهری اختصاص داده است و تلاش می کنیم به شکلهای دیگری نیز منابعی را برای این حوزه در نظر بگیریم. البته کشور در شرایط سختی قرار دارد و اولویت اول تامین منابع لازم برای تامین کالاهای اساسی است. بعد به سایر حوزه ها تخصیص می یابد.