۰ نفر

امروز مطرح شد؛

واکنش رییس شورا به انتصابات احتمالی شهردار تهران

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 471685
واکنش رییس شورا به انتصابات احتمالی شهردار تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: آقای شهردار دیروز ظهر به من اعلام کردند که این اتفاق قرار است رخ دهد و درباره آن نظر خواستند. ما این موضوع را در اختیار اعضا گذاشتیم و می‌توانند نظر خود را به سمع شهردار تهران برسانند و البته تصمیم گیری در حوزه انتصابات شهردار هستند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پایان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره یک فوریت طرح افزایش بلیت مترو و اتوبوس گفت: در این مورد اختلاف نظر زیاد است‌، اما برای اینکه این موضوع دقیق‌تر بررسی شود اعضا رای دادند تا لایحه به کمیسیون برود و در آنجا بررسی شود.

او ادامه داد: اما درست این بود که دولت به دلیل شرایط کرونایی این بخش را برای شهرداری جبران می‌کرد و همانطور که دولت باید بخشی از یارانه بلیت را تامین کند، دولت و شهرداری هر دو باید بخشی از این هزینه‌ها را نیز می‌پذیرفتند.

هاشمی به وام ستاد کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از طرفی ستاد ملی کرونا نیز ۷۵ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌هایی که از شرایط کرونا متضرر شدند و نیروهای خود را اخراج نکردند اختصاص داد. لذا دولت می‌تواند از این طریق این معضل شهرداری تهران را برطرف کند و از دولتمردان خواهش می‌کنم به موضوع حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: این را بارها گفته‌ام که وضعیت حمل‌و‌نقل در پایتخت به مرز هشدار رسیده است و اگر تعداد واگن‌ها و اتوبوس‌ها بیشتر بود حتما انتشار کرونا کمتر می‌شد چرا که سیستم حمل‌و‌نقل عمومی خود منبع انتشار کرونا است و نباید در آن ازدحام داشته باشیم.

او تاکید کرد: تنها موضوع ماسک مطرح نیست و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز از این سیستم استفاده می‌کنند و در نتیجه می‌توانند باعث انتشار کرونا شوند، دولت می‌تواند کمک کند تا از طریق حمل‌‌و‌نقل عمومی شاهد انتشار کرونا نباشیم و تعداد واگن‌ها و اتوبوس را افزایش دهیم و مردم دچار مشکل نشوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که قرار است امروز تعدادی از مدیران شهرداری تعویض شوند و اعضای شورا از این بابت ناراحت بودند که چرا در جریان قرار نگرفتند گفت: اینگونه نیست که در جریان قرار نگرفته باشند. آقای حناچی زمانی که می‌خواهند روسای مناطق و مدیران ارشد را تغییر دهند،‌ حدود ۴۸ ساعت قبل به من اطلاع می‌دهند و من آنرا به اطلاع اعضا می‌رسانم تا اگر نظری دارند آنرا به سمع شهردار برسانند. اصول این است که شورای شهر نمی‌تواند در انتخابات دخالت کند اما می‌تواند نظرات خود را به شهرداری اعلام کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: فکر می‌کنم در اینباره فرصت هست چرا که هنوز انجام نشده و آقای شهردار دیروز ظهر به من اعلام کردند که این اتفاق قرار است رخ دهد و درباره آن نظر خواستند. ما این موضوع را در اختیار اعضا گذاشتیم و می‌توانند نظر خود را به سمع شهردار محترم تهران برسانند و البته تصمیم گیری در حوزه انتصابات شهردار هستند.

او درباره جزئیات دیگر این انتصابات گفت: از آنجایی که موضوع محرمانه اعلام شده نمی‌توانم جزئیات دیگری را اعلام کنم.