۰ نفر

معاون اجتماعی شهردار در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

لایحه املاک در اختیار NGOها ۱۵مهرماه به شورا ارسال می‌شود

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
کد خبر: 470681
 لایحه املاک در اختیار NGOها ۱۵مهرماه به شورا ارسال می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی حناچی خبر از ارسال لایحه تعیین تکلیف املاک بند 6 ماده 55 با 15 مهر به صحن شورا داد.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ تعیین تکلیف حدود 1900 ملک بند 6 ماده 55 نزدیک به سه سال محل مناقشه شهرداری و شورای شهر تهران بود. اعضای شورای شهر تهران ضمن تاکید بر بازپس گیری برخی از املاک، بر تعیین تکلیف کاربری املاک در اختیار تشکل های مردم نهاد نیز تاکید داشتند.

محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر بارها به سازمان املاک و مستغلات و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تذکر داد که زودتر تکلیف این املاک مشخص و کاربری آنها شکل و شمایل قانونی پیدا کند. معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان املاک و مستغلات در واکنش به اینکه چرا لایحه املاک بند 6 ماده55 هرچه زودتر برای دریافت مجوز قانونی به شورا ارسال نمی‌شود، تکمیل نبودن لیست بررسی‌ها را دلیل آوردند و اینگونه بارها زمان بیشتری از شورا درخواست کردند.

این اواخر اعضای شورا که ظاهرا طاقتشان طاق شده است، به طور مکرر درباره تعیین تکلیف املاک در اختیار غیر شهرداری تذکر دادند. آخرین تذکرها مربوط به محمد جواد حق‌شناس به‌علاوه شش عضو دیگر شورا و همچنین تذکر مربوط به محمود میرلوحی، در جلسه روز یکشنبه6مهرماه بود.

میرلوحی با بیان اینکه مجوز تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک نمی‌تواند به مدیران و اشخاص خارج از شهرداری تعمیم داده شود، گفت: تشکیل تعاونی به نام شهرداری و اشخاصی که رابطه اداری با شهرداری نداشتند محل تامل و بررسی حقوقی است.

به گفته رییس کمیته اقتصادی شورا؛ با لحاظ جوانب فوق و مطالعه فهرست ارسال شده از طرف سازمان املاک مشخص می‌شود که حدود ۲۲۰ نفر از افراد تحت عناوین مختلف از این تخفیفات برخوردار شده‌اند که برخی از ارقام تخفیفات چند میلیارد تومانی است.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌‍‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره سرانجام ارائه لایحه تعیین تکلیف املاک بند 6 ماده 55 گفت: جلسات متعددی  در این رابطه برگزار کردیم و تا 15 مهر لایحه را به شورای شهر تهران ارسال می‌کنیم.