۰ نفر

مدیرکل حریم شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

نگرانی از تعرض به حریم همزمان با جابه‌‌جایی مدیریت شهری در انتخابات۱۴۰۰/ استاندار باید بیشتر از شهرداری نگران حریم تهران باشد

۲ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 469096
 نگرانی از تعرض به حریم همزمان با جابه‌‌جایی مدیریت شهری در انتخابات۱۴۰۰/ استاندار باید بیشتر از شهرداری نگران حریم تهران باشد

مدیرکل حریم شهر تهران گفت: ما در آستانه تحول دولت، شورای شهر و شهرداری هستیم و درنتیجه باید هوشیاری لازم داشته باشیم که سوءاستفاده‌کنندگان در این فضا یکه‌تازی نکنند.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ مجتبی شکری در واکنش به اظهار نظرهای استاندار مبنی بر اینکه شهرداری تهران برای حفاظت از حریم نیاز به قانون دارد، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام استان جایگاه ویژه‌ای دارد و هر کدام از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها که در حریم شهر و استان تهران فعال هستند به نوعی در حومه سرزمینی استاندار فعالیت می‌کنند. 

او ادامه داد: ما معتقدیم تاثیرگذاری هر بخش از حریم را  نسبت به همدیگر باید محترم بدانیم. فکر می‌کنم باید حساسیت استاندار بر روی این موضوع بیشتر باشد. اینطور نباید باشد که ما حافظ حریمی باشیم که مدیرش هستیم و اما در عین حال نسبت به حریم دیگر قسمت‌ها بی‌تفاوت باشیم. این در حالی است که حفاظت همگانی با محوریت استاندار می‌تواند اتفاق بیفتد.

 شکری اضافه کرد: اگر طرح یا برنامه‌ای ندارند قانون بخش‌هایی را به همه تاکید کرده اما کسی که بیشتر از همه باید نگران باشد استانداری است چون شهرداری‌ تهران نیز بخشی از استان است و هزینه‌های شهرهای دیگر تاثیری متقابل و مستقیم بر اقتصاد، فرهنگ، ترافیک و آلودگی شهر تهران می‌گذارد و در نتیجه این باید دغدغه اصلی استانداری باشد.

مدیرکل حریم شهر تهران با اشاره به تصویب طرح راهبردی حریم از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی طرحی به عنوان طرح راهبردی حریم برای اکثر شهرهای تهران مصوب کرده و  دبیر شورای عالی و معاون وزیر وقت هم به استاندار و شهرداری تهران ابلاغ کردند اما طرح اجرایی نشد. 

او با بیان اینکه در حال همکاری  و هماهنگی با معاونت هماهنگی استاندار و مدیر کل استانداری هستیم تا ایرادات طرح راهبردی مشخص و رفع شود، تاکید کرد: در صورت تایید و رفع ایرادات، طرح راهبردی، سند حفاظت از حریم در پهنه 6 هزار کیلومتری محدوده استان تهران خواهد بود.

شکری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام نامه‌ای از سوی مقام قضایی که شهرداری تهران را از حفاظت از حریم منع می‌کرد، گفت: مقام‌های عالی رتبه قضایی در این زمینه همکاری بسیار خوبی کردند و از آنجایی که  اقتضائات موجود و امکانات کمی برای این نامه مهیا نبود به صورت شفاهی کم لم یکن شد و به زودی نامه مکتوب آن هم زده می‌شود.  این نامه، نامه عجیبی نبود اما در شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور می‌توانست مستمسک تخلفات بزرگ شود.

مدیرکل حریم شهر تهران با اعلام خبری مبنی بر اینکه کمیته تخصصی حفاظت از حریم با حضور روسای ادارات و بخش‌های ذی‌نفع از جمله استاندار، معاون وزیر، شهردار تهران، رئیس کل دادگستری تهران تشکیل می‌شود، گفت:  ما باید به حفاظت از حریم باور داشته باشیم. در حال حاضر  دچار تداخل و تعارض قوانین هستیم اما باید به سمت اصلاح برویم.

او در پایان گفت: اگر حادثه‌ای رخ دهد جمع کردن ماجرا در تهران خیلی دشوار است. درعین حال ما در آستانه تحول دولت، شورای شهر و شهرداری هستیم و درنتیجه باید هوشیاری لازم داشته باشیم که سوءاستفاده‌کنندگان در این فضا یکه‌تازی نکنند.