۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد؛

احتمال تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک تهران

۲ مهر ۱۳۹۹، ۰:۲۲
کد خبر: 469043
احتمال تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که با توجه به موج سوم شیوع کرونا احتمال تغییر ساعات اجرای طرح ترافیک وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید مناف هاشمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت طرح ترافیک با توجه به نزدیکی فصل سرما و آلودگی هوا به دلیل وارونگی به شهر گفت: همانطور که می‌دانید سال ۱۳۹۹ به لحاظ شیوع کرونا سال خاصی بوده و تاکنون به صورت تقریبی تنها ۵۰ درصد طرح ترافیک اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن زمستان و از طرفی وضعیتی که ویروس کرونا در شهر ایجاد کرده است باید صبر کرد تا معلوم شود شورای عالی ترافیک چه تصمیمی در این باره می گیرد.  

به گفته مناف هاشمی، قرار بود تغییراتی در ساعات طرح ترافیک از مهر ماه اعمال شود اما با توجه به وضعیت قرمز شهر تهران این تصمیم به جلسه شورای عالی طرح ترافیک موکول شده است.

پس از شیوع کرونا و اجرا نشدن موقتی طرح ترافیک، بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته بود و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

اختصاص اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی وزارت نفت به شهرداری تهران 

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران درباره کمک های دولت به ناوگان حمل و نقل شهری گفت: تا الان هیچ کمکی از سوی دولت به  ناوگان حمل و نقل شهری برای خرید اتوبوس و واگن مترو نشده است در حالی که بدون کمک دولت هیچ شهری نمی تواند ناوگان حمل و نقل خود را نوسازی کند.

وی افزود: دولت تنها کمک هایی برای بازسازی اتوبوس های پایه دیزل فرسوده کرده با این حال شهرداری تهران به دنبال راه‌هایی برای تامین کسری ناوگان حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران درباره خرید  اتوبوس تولید داخل کشور نیز گفت: محدودیت های که تحریم ها ایجاد کرده باعث شده تولید اتوبوس در داخل با دشواری روبرو باشد. شهرداری قراردادها و تفاهمنامه هایی برای ساخت اتوبوس در داخل امضا کرده و از نظر مالی هم آمادگی تامین منابع لازم را دارد اما تولید کننده های داخلی با مشکل مواجه شده‌اند.

 هاشمی درباره منافع منابعی که وزارت نفت به واسطه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری در اختیار شهرداری قرار می داد گفت: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت به شهرداری اختصاص یافت اما از آنجا که شاخص سنجش مقدار تخصیص منابع بر مبنای استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و شرایط کرونایی کشور است، باعث شده که مردم کمتر از  حمل و نقل عمومی استفاده کنند، این شاخص در شرایط فعلی نمی تواند معیار تخصیص این منابع باشد و شهرداری تلاش می کند در جلساتی با وزارت نفت به حل مشکل بپردازد.