۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

اعضای شورا تشخیص می‌دهند چه طرح‌ها و لوایحی بررسی شود نه صدا و سیما!/ بررسی نحوه پاسخ شهرداری به تذکرات

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 468313
اعضای شورا تشخیص می‌دهند چه طرح‌ها و لوایحی بررسی شود نه صدا و سیما!/ بررسی نحوه پاسخ شهرداری به تذکرات

رییس شورای شهر تهران گفت: در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا با شهردار درباره نحوه پاسخ دادن شهرداری به تذکرات انتقاداتی مطرح شد.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ محسن هاشمی،رییس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و سی و هفتمین جلسه صحن علنی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز عمده بحث ما با شهردار درباره تذکرهای اعضا بود. اعضای شورای شهر تهران در طی این سه سال نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهرداری دادند که به حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده است. پاسخ به بخشی از تذکرها نیز اعضا را قانع نکرده است.

او ادامه داد: اعضای شورای شهر درباره نحوه تذکر و پیگیری مدیران شهرداری صحبت هایی داشتند که در جلسه امروز هم اندیشی درباره آن بحث و آقای شهردار نیز پاسخ دادند.

هاشمی در ادامه گفت: از آنجایی که در سال آخر این دوره هستیم نظر اعضای شورای شهر تهران این بود که باید  تذکرها به منصه ظهور برسد. البته بحث دیگری نیز درباره مدیران محله بود که با توجه به محدودیت وقت جلسه  هم اندیشی به جلسه بعد موکول شد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره ضرورت تصویب طرح‌هایی در صحن شورا با توجه به شرایط فعلی شهرداری تهران گفت: در شورای شهر اینگونه نیست که اهم و فی الاهم کنیم و بگوییم کار کمیسیونی مهم نیست و کار کمیسیون دیگر مهم است چرا که طرح ها و لوایح براساس آیین نامه وارد صحن می شود.

او ادامه داد: وقتی یک فوریت طرحی تصویب و در کمیسیونی وارد می شود باید در دستور کار قرار گیرد. برخی اوقات اعضا به دلیل مشاورانی که دارند نسبت به نکات این مصوبات حساس هستند و پیشنهادات زیاد می‌شود و طولانی شدن به دلیل حساسیت اعضا است. البته این حرکت مناسبی است چرا که می‌بینیم اعضا نسبت به این مصوبه فعال هستند.

رئیس شورای شهر تهران درباره هشدار خزانه دار شورای شهر به تراز منفی شهرداری و پرداختن به طرح‌های حاشیه‌ای که برای شهرداری هزینه مالی به همراه خواهد داشت، گفت: منظور آقای رسولی این بود که ما قانون بودجه را ابلاغ کردیم و شهرداری باید در این زمینه فعال شود و بودجه را اجرا کند. آنچه را که در قانون دیدیم به دست آورند و اگر کمکی نیاز دارند آنرا در غالب لایحه برای ما بفرستند و  ما این کمک را انجام می دهیم.

هاشمی ادامه داد: اما اینکه طرحی مهم است و نیست و چه ضرورتی دارد را خود اعضا تشخیص می دهند به نظرم صدا و سیما تشخیص نمی دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا استخدام نیرو در این شرایط شهرداری جایز است یا خیر گفت: در مورد پرسنل شهرداری، قانون برنامه سوم شهرداری تهران مصوب شده است که شهرداری باید سالانه ۶ درصد از نیروها را کم کند، اما این امکان را نیز گذاشته است که بتواند نیروی جدید نیز استخدام کند. برایند این بیرون رفتن نیرو  و جذب نیروی جدید باید اینگونه باشد که سالانه کمتر از ۴ درصد کم شود و تاکنون شهرداری این کار را موفق انجام داده است چرا که شهرداری در ابتدای دوره ما در حدود ۷۰ هزار نفر نیرو داشت که اکنون به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است. در نتیجه وظیفه خود را انجام داده و می تواند این کار را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بسته محرک اقتصادی گفت: بسته محرک اقتصادی هنوز پابرجاست، اما آن بسته مقداری اثر خود را از دست داده و قرار است نگاهی به آن بشود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز مهر ماه قرار است چه اتفاقاتی برای حمل ونقل رخ دهد گفت: کرونا حمل و نقل را تضعیف کرده است و اکثرا می گویند مردم فعلا از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند چرا که می تواند یکی از نقاط پرتحرک انتقال ویروس باشد، در نتیجه درباره ماه مهر و حمل و نقل عمومی اتفاق ویژه ای نیفتاد.