۰ نفر

وزیر سابق راه و شهرسازی؛

توجه به سه اصل ارتباط با گذشته، ظرفیت انسانی و طبیعی در بازآفرینی شهری/ کارخانه سیمان احیا می‌شود

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 467511
توجه به سه اصل ارتباط با گذشته، ظرفیت انسانی و طبیعی در بازآفرینی شهری/ کارخانه سیمان احیا می‌شود

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: همانطور که کارخانه سیمان ری در گذشته نماد مدرنیته ایران و تهران بوده است،قطعا سبب بازآفرینی دوباره ری و تهران خواهد شد.

اقتصاد آنلاین فائزه مومنی؛ عباس آخوندی، دبیر مسابقه بین المللی ایده‌هایی برای انطباق کاری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری عصر امروز در مراسم انتخاب طرح‌های برتر گفت: در بازآفرینی سه موضوع اهمیت دارد؛ارتباط با گذشته، شناخت ظرفیت طبیعی و  انسانی و نگاه به آینده.

او ادامه داد: ٥٠طرح در این مسابقه شرکت کردند و این یعنی مسابقه‌های معماری بسیار درست هستند و امکان دسترسی به طرح‌های ناب را فراهم می‌کنند.

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه کارخانه سیمان ری نماد یکی از دور‌ه‌های تاریخی ایران است و باید به عنوان یک اثر ثبتی بماند، تاکید کرد: اصل حداقل مداخلات را در طرح برگزیده رعایت کردیم. در این طرح توجه به بستر طبیعی که کشاورزی بوده و هست، بستر محیط تاریخی وانسانی و تراکم شدید مورد توجه قرار گرفت تا ارتباط مجدد کارخانه با زندگی مردم برقرار شود.

آخوندی با بیان اینکه این طرح نگاه به آینده خیلی خوبی دارد،اظهار کرد: همانطور که این کارخانه در گذشته نماد مدرنیته ایران و تهران بوده است، قطعا سبب بازآفرینی دوباره ری و تهران خواهد شد.

گفتنی است نفر اول این مسابقه ۲۰۰میلیون تومان،نفر دوم ۱۰۰میلیون و نفر سوم ۵۰میلیون تومان برنده شده‌اند!