۰ نفر

امروز در صحن شورا مطرح شد؛

گزارش شورایار منطقه‌٢٢/ از توسعه نیافتگی حمل و نقل عمومی تا بوی نامطبوع محلات

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 465425
گزارش شورایار منطقه‌٢٢/ از توسعه نیافتگی حمل و نقل عمومی تا بوی نامطبوع محلات

مطابق با گزارش شورایار منطقه ٢٢ابر مشکل شهرداری منطقه ٢٢،ضعف جدی در تامین سرانه‌های خدماتی عنوان شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با گزارش شورایاری منطقه ۲۲اصغر قدیمی آغاز شد.

او توسعه نیافتگی حمل و نقل عمومی،شکل‌گیری فضاهای بی‌دفاع شهری،بوی نامطبوع برخی محلات و تعداد زیاد سگ‌های ولگرد را از جمله مشکلات منطقه ۲۲عنوان کرد.

در ادامه هر یک از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش واکنش‌هایی نشان دادند.

زهرا نژاد بهرام،عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران به نبود سرانه‌های شهرسازی و شهری در شبکه مروارید انتقاد کرد.

او‌ گفت که؛ قرار بوده در این زمین به شیوه 30 – 70 درصد ساخت و ساز انجام شود، اما متاسفانه شهرداری سهم 70 درصدی خود را نیز به جای آن که صرف سرانه کنند، فروخته است، حالا شهرک مروارید که می‌تواند محل جذب 56 هزار نفر باشد فاقد سرانه‌های شهری است و باید فکری به حال آن کرد.

احمد مسجد جامعی نیز در واکنش به این گزارش گفت: دریاچه چیتگر دیگر نقشی در تصفیه هوای پایتخت ندارد و به حوض برج‌های اطراف تبدیل شده است.

به گفته او شهرداری بر روند ساخت وساز نظارتی ندارد.۲۵ درصد زمین‌های این منطقه در اختیار پادگان‌های نظامی بود که حالا شهرک سازی در آن انجام شده است. قرار بود باغ گیاه شناسی تا پای کوه برود اما حالا متاسفانه زمین‌هایش تصرف شده است.

او ادامه داد: در یک مورد در دوران نجفی شهردار وقت ساخت یک برج که کاملا دریاچه را محصور می‌کرد متوقف شد اما حال باز ساخت وساز  آن آغاز شده و عملا دریاچه دیگر نقشی در تصفیه هوا ندارد.

مسجد جامعی با بیان این که برای پروژه آبشار در این منطقه هزینه‌های زیادی شده اما گوشی تلفن همراه در این منطقه آنتن نمی‌دهد و دیگر خبری از پروژه آبشار نیست،گفت: بخشی از بوی نامطبوع اطراف دریاچه به دلیل برخی گونه‌های موجود در دریاچه بود که هزینه‌های زیادی برای تصفیه آب آن صرف شد که به نظر می‌رسد می‌توانیم از گونه‌های دیگر استفاده کنیم.

 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به پروژه هزار و یک شهر نیز اشاره کرد و تایید کرد: مطالعات زیادی درباره این پروژه تفریحی شده و به نظر می‌رسد باید به زودی در مورد نحوه ادامه این پروژه گزارشی ارائه شود.

ناهید خداکرمی،رییس کمیته سلامت،شورای شهر تهران نیز در واکنش به گزارش شورایاری منطقه ۲۲گفت:یکی از مناطقی که هنگام عبور از آن آه از نهاد همه بلند می‌شود منطقه ۲۲ است، چرا که برج‌های وزارت خانه های بهداشت، نیرو  و غیره در آن ساخته می‌شود و این در حالی است که باید افسوس بخوریم که چه زمانی شعور آینده نگری در معماری از دست رفت؟!

مجید فراهانی،رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران نیز به کمبود جدی انواع رسانه‌ها در صورت سکونت ۵۰۰هزار نفر در منطقه انتقاد کرد.

محمود میرلوحی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز گفت:بوی فاضلاب و ساخت و سازهای ناموزون و ساختمان های ناایمن به مشام می رسد و باید ایستاد تا فرصت های منطقه 22 از بین نرود و این مزیت ها حفظ شود.

شهربانو امانی،رییس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران نیز از تحمیل رشد افقی شهر تهران در غرب هزینه های سنگینی از جمله در حوزه انتقال زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری انتقاد کرد.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از مشارکت ندادن شورایاران در تصمیم گیری ها نسبت به تنزل جایگاه نهادهای شورایی و نهادهای انتخابی ابراز نگرانی کرد.

او با انتقاد از طولانی شدن فرایند انتخاب مدیران محله و چالش های موجود در این خصوص اظهار داشت: درست است که با پیشنهاد من و تصویب شورای شهر تهران اختیارات مالی شورایاران حذف شد و اکنون خود شورایاران نیز از این تصمیم رضایت دارند اما این موضوع به مفهوم عدم مشارکت آن ها در تصمیم گیری ها نیست و نباید آن رویکرد های  تحکمی و تصمیم گیری در اتاق های دربسته که همواره مورد انتقاد ما بوده ادامه پیدا کند و این موضوع باید سریعا حل شود.

سید آرش حسینی میلانی،سخنگوی کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شهروندان منطقه ۲۲ است و شورایاران هم پیگیری‌های لازم را باید داشته باشند.

او ادامه داد: همچنین شهرداری منطقه باید در بالادست مانع ساخت و ساز و تصرف در بستر رودخانه شود و هم از رسوب بیشتر رودخانه جلوگیری کند.

زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورا نیز در واکنش به این گزارش گفت که؛باید برای توزیع فضای سبز عدالت رعایت شود و همچنین موضوع فاضلاب حل و فصل شود.