۰ نفر

معاون خدمات شهری شورای شهر تهران:

ساماندهی ۱۵هزار نخاله ساختمانی در آبعلی/ اختصاص ۲۶۰خودروی برف‌روب به مناطق

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 465141
ساماندهی ۱۵هزار نخاله ساختمانی در آبعلی/ اختصاص ۲۶۰خودروی برف‌روب به مناطق

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران گفت:سازمان مدیریت پسماند موظف است تا پایان سال ۱۵هزار نخاله ساختمانی در آبعلی ساماندهی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم افتتاح همزمان ۳ پروژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران،گفت: سازمان مدیریت پسماند باید تا پایان سال ١٥هزار تن از ٢١هزار تن نخاله ساختمانی که در آبعلی ریخته می‌شود را ساماندهی کند.نخاله‌های آسفالتی هم باید بازیافت شود.

وی ادامه داد: دو جلسه با رییس سازمان محیط زیست و دادگستری داشتیم و قرار شد در یک بازه سه ماهه اقدامات محیط‌زیستی برای آرادکوه انجام دهیم.

یزدانی همچین با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما،گفت: تمام ماشین‌های تخصصی در بحث برف بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ماشین است که بین مناطق پخش می‌شود.

یزدانی در بخش دیگر از صحبت هایش در جمع خبرنگاران گفت: مسیر بین خیابان های دماوند، انقلاب و آزادی مسیر خشکی به لحاظ برخورداری از فضای سبز است و طرح کاشت تک‌درخت در این مسیر با همکاری شهرداری مناطق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: حفر گودال در فواصل هشت تا ۱۰ متری در این مسیر آغاز شده است و تا دو ماه دیگر که فصل کاشت درخت فرا می‌رسد، تک درختان غرس می‌شوند.

وی اضافه کرد: البته بخشی از مسیر در اطراف فردوسی وضعیت بهتری به لحاظ فضای سبز دارد و امکان دارد درخت کمتری در این منطقه غرس شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که امسال شهرداری تهران برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین چه برنامه‌ای دارد، بیان کرد: دو روز پیش جلسه‌ای برای اقدامات شهرداری به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بحث اربعین به ریاست رییس دفتر شهردار برگزار و مقرر شد کارهای ویژه‌ای در حوزه محیطی انجام شود.

یزدانی با تاکید بر اینکه جلسه هماهنگی جاماندگان اربعین هنوز برگزار نشده است، اظهار داشت: متولی این آیین، وزارت کشور و سایر دستگاه‌هاست و بنده به عنوان نماینده شهرداری در این ساختار خواهم بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره زباله های بیمارستانی عنوان کرد: رقم ۲۴۰۰ تومانی که در مصوبه شورای شهر در ازای هر کیلو پسماند پزشکی و بیمارستانی  وجود دارد تنها برای محل دفن است. البته ما به دنبال بحث مالی در این بحث نیستیم و طبق قانون نیز مدیریت پسماندهای ویژه با جایی است که این نوع پسماند را تولید می کند. مثلا در اصفهان پسماند پزشکی توسط دانشگاه انجام می شود و فقط محل دفن توسط شهرداری انجام می شود.

به گفته یزدانی تا دو هفته آینده در شورای عالی پسماند با حضور معاون رییس جمهور و وزارت بهداشت، اختلاف و ناهماهنگی برای حمل پسماندهای خطرناک پزشکی حل و فصل خواهد شد.