۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کلیات امروز صحن شورای شهر تهران/ از انتقاد به کمبود ایجاد پارکینگ در محلات تا ناهماهنگی تابلوهای صنفی با منظر شهر

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبر: 464959
کلیات امروز صحن شورای شهر تهران/ از انتقاد به کمبود ایجاد پارکینگ در محلات تا ناهماهنگی تابلوهای صنفی با منظر شهر

دویست وسی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با نطق سه عضو شورای شهر تهران آغاز شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور گفت: در دنیا ابتدا به درآمدهایشان توجه کرده و سپس خرج می کنند در حالی که ما ساختار مناسبی به لحاظ تولید منابع و هزینه کردهای خودمان نداریم.

 درادامه مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای  شهر تهران نیز در نطق پیش از دستور خود با انتقاد به تغییر شیوه انتخابات شوراهای شهر تهران گفت: تعجب می‌کنم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر انتخابات شوراها که در اختیار مجلس شورای اسلامی است را می‌خواهند به شورای نگهبان واگذارکنند.

او به طرح طرح حذف یک درصد  مالیات ارزش افزوده در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث کاهش درآمدهای شهرداری‌ها خواهد شد که با توجه به بحران مالی شهرداری ها تقاضا دارم که در این طرح بازنگری شود.

 بعد از نطق‌های پیش از دستور زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رییسه شورای شهر به کوتاهی شهرداری  در  ساخت پارکینگ‌های عمومی با اولویت پارکینگ‌های محله‌ای انتقاد کرد.

او گفت که؛علی رغم اینکه  تامین قطعی و احداث پارکینگ مورد نیاز برای تمامی واحدهای تولیدی و کلیه ساخت و ساز های شهری در طرح جامع  و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران و...  مورد تاکید قرار گرفته است، اما در سنوات گذشته متاسفانه به دلایل مختلف از جمله اخذ تعهد از مالکین جهت تامین پارکینگ در شعاع ۲۵۰ متری، کسر پارکینگ های زیادی بر پایتخت تحمیل شده است. 

احمد مسجد جامعی و مجید فراهانی دو عضو دیگر شورا نیز طی دو تذکر به شهرداری تهران پیشنهاد دادند که به مدارس برای حفاظت از دانش‌آموزان در مقابل کرونا کمک کند.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با انتقاد از آشفتگی تابلوهای تبلیغاتی و صنفی در سطح شهر خواستار اصلاح این رویه شد.

بعد از تذکرات، حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارش درآمد و هزینه شهرداری تهران در 4 ماهه اول سال از کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری خبر داد. 

در ادامه و بنا بر رای کلی اعضا ترکیب کمیسیىون‌های شورا تثبیت شدند و دو  طرح یک فوریتی طرح هوشمند سازی یارانه های شهرداری «اینسرت آروین» و  اصلاح رویه‌ها و فرایندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان «اینسرت مسجد جامعی» به تصویب رسیدند.

در پایان نیز کلیات نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری به تصویب رسید.