۰ نفر

رییس شورای شهر تهران؛

محافظه کاری شهرداری در جذب درآمد غیر نقد/ ترس رییس شورا از ارسال مکتوب لیست املاک در اختیار غیر به سازمان بازرسی کشور

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 464914
محافظه کاری شهرداری در جذب درآمد غیر نقد/ ترس رییس شورا از ارسال مکتوب لیست املاک در اختیار غیر به سازمان بازرسی کشور

رییس شورای شهر تهران گفت: هر سه سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد محافظه کاری بسیاری می کند و به نظر می آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درپایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیر علنی صبح امروز شورای شهر گفت : هفته تهران در اولین هفته مهر ماه برگزار می شود  بحث برنامه ریزی شهرداری برای سال 1400 و فعالیت هایی که قصد دارند برای تعویض قرن در شهرداری تهران داشته باشند گزارشی عرضه شد  و برندینگ 1400 در جلسه امروز صبح مطرح شدو اعضای شورای شهر نظرات خود را ارائه کردند .

در این زمینه بخوانید

کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری

او درباره جلسه علنی شورای شهر تهران نیز گفت : سه نطق پیش از دستور داشتیم و به انتخاب اعضای کمیسیون ها ورود پیدا کردیم که اعضای در همان کمیسیون ها ابقا شدند و مهم ترین دستور امروز شرایط انتخاب ذیحسابان بود که ماده های زیادی داشت و تا ماده 8 پیش رفتیم. یک بحث یک فوریتی درباره شفاف سازی یارانه های شهرداری تهران داشتیم و یک طرح یک فوریتی برای بررسی وضعیت خدمات کسانی که در شهرداری کار می کنند داشتم که این افراد به ویژه در شرایط کرونایی فعلی آسیب پذیر هستند که این یک فریت باعث شرایط را برای تمام کسانی که در بخش خدمات شهری حضور دارند بازبینی کنیم.

هاشمی در مورد گزارش خزانه دار نیز گفت: در این گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران تا آخر تیر ماه چه در درآمدها و چه در هزینه ها ارایه کردند و بحثی که در شورا مایه سوال شد بحث این بود که شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضا نگرانی خود را در این باره ابراز کردند و حتی از هیأت رئیسه خواستند جلسات ویژه در این باره گذاشته شود.

او ادامه داد: این مشکل را در طول سه سال داشتیم و هر سه سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد محافظه کاری بسیاری می کند و به نظر می آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است و وقتی می خواهند در این باره کار کنند باید یک مسیر طولانی را طی کنند که از سازمان املاک و تشکیلات حقوقی شهرداری عبور می کند و گفته شده است این کار باید با روش مزایده انجام شود که محکم کاری است که البته از یک جهت خوب است که کار را بسیار محکم کرده اما از سوی دیگر مسیر را کند کرده است و ان شالله در این باره دخالت کنیم تا ببینیم با  استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداران را بالا ببریم که با استفاده از قوانین موجود بودجه نقدی جذب کنند.

هاشمی گفت: در گذشته به این کل بود که وقتی پیمانکاری طلبکار بود با کارشناسی که نسبت به ملک انجام می شد و با قیمت کارشناسی با طلبکار تهاتر می شد تا مسیر مزایده نرود. اما اکنون شهرداری اعلام کرده است که هیچ ملکی نم یتواند بدون مزایده قانونی واگذار شود که بر این اساس طلبکاران باید در مزایده شرکت کنند و اگر طلبکاری نتواند قمیتی بدهد که ملک را بگیرد نمی تواند طلب خود را دریافت کند. همین امر باعث شده شهرداران مناطق نتوانند برای بدهی ها از بودجه غیر نقد استفاده کنند.

وی درباره نامه احمد توکلی به رییس شورای تهران توضیح داد: من قبل از اینکه نامه را ببینم دیروز در فضای مجازی آن را دیدم.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلی که برای آقای فتاح پیش آمد، برای من پیش نیاید، باید محافظه کارانه وارد این موضوع بشویم.

هاشمی افزود: چون آقای توکلی این نامه را سرگشاده و علنی کردند من هم در این خصوص سرگشاده پاسخ می‌دهم.

رییس شورا ادامه داد: املاک مذکور لیستش موجود و مشخص است؛ می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و ما به ایشان صورت خصوصی اجازه می‌دهیم که لیست افرادی که املاکی را در اختیار گرفتند ببینند اما اینکه بخواهیم این گزارش را به صورت کتبی برای ایشان بفرستیم بعید است این کار صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اطلاعات برای کسانی که به صورت حضوری مراجعه کنند موجود است.

پیش از این احمد توکلی در رابطه با ۷۰۰ ملک واگذار شده شهرداری به دیگران؛ به هاشمی نامه نوشت و خواستار انتشار اطلاعات املاک شد.