۰ نفر

پیش‌بینی پاییز خطرناک در سال‌جاری

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبر: 464216
پیش‌بینی پاییز خطرناک در سال‌جاری

مدیرعامل شرکت شهر سالم از آغاز برنامه‌ریزی برای مقابله با موج سوم شیوع کرونا خبر داد و گفت: پاییز سخت و خطرناکی را از نظر افزایش ابتلا به ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم در نشست شورای معاونین این شرکت اظهارداشت: موج سوم شیوع کرونا خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است و افزایش سفرها در شهریور از یک سو و تغییر فصل از سوی دیگر موجب شده پاییز سختی را از نظر افزایش ابتلا به ویروس کرونا پیش‌بینی کنیم. 

وی بیان داشت: همچنین شیوع افسارگسیخته ابتلا به کرونا در کشورهای هند و پاکستان و سایر کشورهای جهان، سرزمین ما را با خطر بیش از پیش مواجه ساخته است.

وی افزود: در فصل پاییز طبق هر سال شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز خواهیم داشت و این موجب افزایش بار مراجعه به مراکز درمانی خواهد شد.

چوبینه یادآور شد: به دلیل مشابهت‌های ابتلا به سرماخوردگی، آنفولاآنزا و کرونا، ممکن است بسیاری از افراد دارای علائم، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند که علاوه بر فشار بر کادر درمانی و افزایش هزینه‌های آزمایش‌های تشخیصی، احتمال ابتلا در محیط‌های بیمارستانی نیز افزایش می‌باید. بر این اساس لازم است به سمت اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا برویم.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش پرونده‌های سلامت الکترونیک در شرایط بحرانی گفت: مسوولیت «پزشک خانواده» و «اورژانس و فوریت‌های پزشکی» شرکت شهر سالم برای مقابله با شیوع کرونا بیش از سایر بخش‌هاست. لذا از کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران درخواست دارم جهت کمک به حفظ تامین سلامتیشان، مسائل و مشکلات درمانی خود را با همکاران پزشک خانواده مطرح کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن، حل مشکل کنند.