۰ نفر

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور پاسخ داد:

سرانجام قرارداد تأمین ۶۳دستگاه واگن مترو برای تهران

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۲۸
کد خبر: 463947
سرانجام قرارداد تأمین ۶۳دستگاه واگن مترو برای تهران

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور با اشاره به سرانجام قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن گفت: تهران به ۱۰۵۰ دستگاه واگن مترو نیاز دارد.

به گزارس اقتصادآنلاین، حسین رجب صلاحی در حاشیه بازدید از پروژه قطار ملی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور برای همکاری با شرکت مترو جهت انبوه سازی قطار ملی مترو، اظهارداشت: در قرارداد ۶۳۰ دستگاه با شرکت چینی، تاکید کرده‌ایم که باید تا ۵۵ درصد قطعات قطارها از طریق شرکت‌های داخلی تولید شود. این امر بیانگر رویکرد ما نسبت به همکاری با شرکت مترو برای افزایش درصد داخلی سازی واگن ملی است.

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه تهران در مجموع به 1050 دستگاه واگن نیاز دارد، خاطر نشان کرد: با محقق شدن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در تلاش هستیم قرارداد تولید ۴۲۰ دستگاه واگن را عملیاتی کنیم. پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی قطار ملی مترو، با هدف حمایت از انبوه سازی این پروژه، قرارداد ۴۲۰ دستگاه واگن باقی مانده را با شرکت واگن سازی منعقد می‌کنیم.

رجب صلاحی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی هیچ نوع همکاری با ایران برای تامین واگن مترو نداشتند و البته شرکت‌های چینی نیز همکاری اندکی مبذول داشتند.

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور افزود: با تکمیل پروژه واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

رجب صلاحی با اشاره به اینکه منبع تامین مالی  تولید420 دستگاه واگن فاینانس کشور چین است، گفت: در ابتدا باید قرار داد ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت های چینی به نیمه راه برسد، سپس فرایند اداری فاینانس ۴۲۰ دستگاه را آغاز کنیم.