۰ نفر

امروز در صحن شورا مطرح شد:

پرونده املاک دارای سند باغ در شهرداری‌های مناطق بررسی می‌شوند

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 462510
پرونده املاک دارای سند باغ در شهرداری‌های مناطق بررسی می‌شوند

مطابق با نظر اعضای شورای شهر تهران دیگر پرونده‌هایی که سند قطعی باغ دارند، نباید برای بررسی به صحن شورا بیایند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جریان بررسی پرونده‌های باغ یا غیر باغ گفت: وقتی پرونده‌ای سند باغ دارد نباید دوباره برای بررسی به صحن شورا بیاید، باید در شهرداری منطقه رای باغ صادر و پرونده بسته شود. 

او ادامه داد: گاهی اوقات سند باغ نیست و مالک به نحوه تشخیص اعتراض می‌کند، در آن صورت برای بررسی به صحن بیاید.  

بعد از علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران که صحبت‌های محسن هاشمی را تایید کرد،حسن خلیل‌آبادی، عضو دیگر شورا گفت: باید رای وقاع‌بینانه به باغ بدهیم، گاهی اوقات رای‌های ما منطقی نیست. مردم دیگر از درخت بدشان می‌آید، هرکسی دو اصله درخت در حیاتش دارد می‌ترسد در صحن شورا باغ تشخیص داده شود. 

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم گفت که؛ بهتر است هرچه سریعتر برای این موضوع طرحی تدوین و برای بررسی به صحن شورا بیاید. 

حسن رسولی، دیگر عضو شورا گفت؛ چهار معیار تشخیص باغ «حد نصاب درختان، سند مالکیت، رای ماده 12 و نظر شورا» در یک راستا و عرض نیستند و سلسله مراتبی بررسی می‌شوند. ما با آوردن املاکی که سند باغ دارند مردم را گرفتار کردیم، اگر بحثمان فقط حد نصاب باشد، آنوقت کارشناس می‌فرستیم. 

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر این نکته که باید خروجی جلسات هم‌اندیشی مکتوب شود، گفت: بدخواهان از حرف‌های ما استفاده کرده و تخریب می‌کنند. اینکه بگوییم حق‌کشی کردیم، درست نیست، ما حقوق شهر را احیا کرده و اجازه نابودی باغی را ندادیم. 

او تاکید کرد که؛ اگر سند مادر ملکی باغ است، پس حتما ملک باغ محسوب می‌شود،تعیین تکلیف براساس سند باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد. 

حجت نظری، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت که برخی مواقع مدیران فاسد، رای غیرباغ می‌دهند و دیگر قابل ورود و کنترل نیست، اینکه نظر شورا مطرح باشد، جلوی این اتفاق را می‌گیرد. 

بعد از آنکه زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رییسه شورا پیشنهاد داد که تغییر در روند بررسی پرونده‌ها با نظر شورای عالی استان‌ها باشد، علی اعطا خطاب به حجت نظری گفت: همین حالا  هم که برخی پرونده‌ها به شورا نمی‌آید ما هیچ نظارتی بر روی آن‌ها نداریم. 

در نهایت محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و شهرسازی و معماری برای حل این موضوع طرحی را تدوین و به شورا ارائه کنند.  

در این جلسه 5 پرونده برای تشخیص باغ یا غیرباغ مورد بررسی قرار گرفتند گه چهار پرونده باغ شناخته شده و یک پرونده برای بررسی بیشتر به صحن ارجاع داده شدند.