۰ نفر

در حاشیه جلسه شورای شهر مطرح شد؛

درخواست هاشمی از روحانی/ حناچی را به جلسات هیئت دولت راه دهید

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 461945
درخواست هاشمی از روحانی/ حناچی را به جلسات هیئت دولت راه دهید

رئیس شورای شهر تهران گفت: از ده سال پیش سابقه داشته است که نام اسلامی در بعضی از تابلوها حذف شده بود اما نمی دانم چرا جنجال اکنون ایجاد شده است. نمی توانم تایید کنم که تابلوی فعلی نیز در این دوران زده شده است. قیافه تابلو هم مشکوک است و شبیه سایر تابلوهای شهر نیست و باید دنبال کشف توطئه بگردیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛   محسن هاشمی در پایان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز گزارشی از فعالیت های شورا توسط روسای کمیسیون ها ارائه و همچنین انتخابات هیات رییسه برگزار شد.

او در پاسخ به این سوال که یکی از اعضا گفتند من نامزد ریاست شدم اما به توصیه یکی از بزرگان اصلاحات کناره گیری کردم، چرا جریانی از بیرون باید در این موضوع دخالت کند گفت: از این موضوع آگاه نیستم اما می دانم که آقای حق شناس این لیاقت را داشتند در انتخاب هیات رییسه حضور پیداکنند؛ باید علت عدم حضو را از خودشان بپرسید، اما فکر می کنم این ذهنیت جدی را پیدا کردند که حضورشان باعث عدم وحدت شود. مشکلی پیش نمی آمد اگر حضور یابند اما باید از خودشان سوال بپرسید.

هاشمی تاکید کرد: اینجور کارها تصمیم گیری نیست بلکه توصیه است، افراد در زندگی مشورت می کنند و اگر به نتجیه نرسیدند استخاره هم می کنند و اسم این را دخالت نگذارید.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که در یک سال باقی مانده چه برنامه ای را در پیش گرفته اید گفت: همه اعضا و بویژه مجریان ما در شهرداری به این مطلب آگاهند که باید نتیجه کارهای خود را بگیریم و باید تلاش های خود را در یک سال باقی مانده دوچندان کنیم.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه شورای شهر آمادگی دارد چرا که برنامه سوم را به تصویب رساندیم و منطبق با آن برنامه اولویت محور را در دست داریم و باید تلاش خود را جدی کنیم تا این برنامه را در یک سال باقی مانده اجرا کنیم. آقای حناچی قول دادند تک تک برنامه های اولویت محور را پیگیری کنند و احتمالا می توانیم بگوییم در آخرین سال، برنامه اولویت محور و تحقق پذیر را به سرانجام برسانیم.

او همچنین درباره میدان جمهوری اسلامی گفت: مانند نام شهدا که جنجال نادرستی علیه شورا و شهرداری ایجاد شد درباره این موضوع نیز همین مساله مطرح است و پس از تحقیق ما مشخص شد از سال ۹۰ و ۹۱ در خیلی از تابلوهای شهر که به سمت این میدان می آید نام جمهوری اسلامی نوشته نشده و در حال تحقیق هستیم که این تابلو چه زمانی و توسط چه کسی زده شده است.

هاشمی ادامه داد: از ده سال پیش سابقه داشته است که نام اسلامی در بعضی از تابلوها حذف شده بود اما نمی دانم چرا جنجال اکنون ایجاد شده است. نمی توانم تایید کنم که تابلوی فعلی نیز در این دوران زده شده است. قیافه تابلو هم مشکوک است و شبیه سایر تابلوهای شهر نیست و باید دنبال کشف توطئه بگردیم. 

یکی از وظایف هیات رئیسه شورا ترمیم رابطه او درخصوص رابطه دولت و شهرداری گفت: در این دوره تلاش خود را افزون می کنم تا رابطه دولت و شهرداری را که کمی خدشه دار شده مجددا برقرار کنم و شاهد باشیم آقای حناچی مجددا در جلسات دولت حضور یابند. از همینجا از آقای روحانی و جهانگیری درخواست می کنم این اجازه را بدهند که رابطه ترمیم شود و کدورت ها را کنار بگذاریم.