۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران خبر داد

بهره برداری از پست برق شرقی خط ۷متروی تهران/ افزایش ۱۰درصدی توان پشتیبانی شبکه برق مترو

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 461054
بهره برداری از پست برق شرقی خط ۷متروی تهران/ افزایش ۱۰درصدی توان پشتیبانی شبکه برق مترو

مدیرعامل متروی تهران گفت که با افتتاح پست برق شرقی خط ۷ مترو تهران ، ۱۰ درصد به توان پشتیبانی و ایمنی شبکه برق مترو تهران افزوده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی امام صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از پست برق شرقی خط ۷ متروی تهران و همچنین بهره برداری از ۲ دستگاه آسانسور ورودی جنوبی ایستگاه مولوی گفت: با راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ امکان تأمین برق پایدار برای این خط فراهم‌شده و با تغذیه پست‌های یکسو کننده، ایستگاه‌ها (RS) و نیز تأمین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطارها میسر می‌شود.

وی با تاکید بر این که افتتاح و بهره‌برداری از این پست برق تأثیر بسزایی بر تأمین ایمنی خط ۷ متروی تهران دارد، گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی ۶ ماه دوم سال جاری در خط ۷ صورت می‌گیرد، بدون راه‌اندازی این پست میسر نبود و با راه‌اندازی این پست به صورتDCS تا ۷۰ درصد در مصرف کابل صرفه جویی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ درمجموع ۳۰ کیلومتر کابل‌کشی انجام‌شده است، افزود: در ساخت این پست برق ۹۰درصد از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است البته خط ۷ با دارا بودن پست‌های برق یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) در ایستگاه‌های صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوی و بسیج، دارای ایمنی و استاندارد مطلوبی در تأمین و پشتیبانی از برق است.

امام افزود: در مجموع در شبکه برق متروی تهران۲۱ پست برق باید به خطوط مختلف سرویس ارائه دهد که تا پاییز سال گذشته تعداد پست های برق موجود در شبکه متروی تهران ۹ پست بود که البته با تلاش همکاران ما از زمستان سال گذشته تا یک ماه آینده ۴۵ درصد به ظرفیت شبکه برق متروی تهران افزوده می شود و با افتتاح و بهره برداری از این پست، پایدارسازی و پشتیبانی از شبکه برق متروی تهران ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در مورد افتتاح و بهره برداری از ۲ دستگاه آسانسور ورودی جنوبی ایستگاه مولوی در خط ۷ متروی نیز با بیان اینکه با تعبیه ورودی آسانسور در سالن خرید بلیت، مسافران مستقیم به سمت سکوی قطار هدایت نشده و می توانند در سالن فروش بلیت نیز توقف داشته باشند، گفت: این آسانسورها ساخت داخل و بر اساس استانداردهای مترو طراحی و ساخته شده است به گونه ای که توانایی تحمل بار بسیار زیاد و متواتر را دارند.