۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصاد‌آنلاین:

برای ساخت ۱۲ایستگاه، حداقل ۵۰درصد بودجه مترو باید تخصیص داده شود/ تکمیل پایانه اکباتان تا پایان سال

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
کد خبر: 460685
برای ساخت ۱۲ایستگاه، حداقل ۵۰درصد بودجه مترو باید تخصیص داده شود/ تکمیل پایانه اکباتان تا پایان سال

مدیرعامل متروی تهران گفت: فقط با اوراق مشارکت نمی‌توانیم 12 ایستگاه مترو ایجاد کنیم و باید از سوی شهرداری نیز حداقل 50 درصد بودجه در نظر گرفته شده، تخصیص پیدا کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افزایش هزینه‌ها نسبت به گذشته منجر به چه چالش‌هایی در ساخت ایستگاه‌های جدید مترو شده است،به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: واقعیت این است که حضور در یک پروژه باید برای پیمانکار هم صرفه مالی داشته باشد. در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه‌ها مدام با اعتراض پیمانکاران جز روبرو هستیم که به دلیل تناسب نداشتن کار و سود مالی، می‌خواهند انصراف دهند و بعضا انصراف هم می‌دهند.

او در ادامه با بیان اینکه برای ساخت 12 ایستگاه در خطوط 3، 6و 7 تا پایان سال، صرفا اوراق مشارکت کفایت نمی‌کند، تاکید کرد: امسال در بودجه 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای مترو دیده شده است و حداقل باید 50 درصد آن محقق شود تا بتوانیم کار ساخت 12 ایستگاه را به پایان برسانیم.

مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام تکمیل پایانه‌های خط 3 و 4 اظهار کرد: کار ساخت پایانه آزادگان  در خط 3 شروع شده و پیمانکار پایانه کلاهدوز در خط 4 نیز مشخص شده اما هر دوی این پایانه‌ها تا پایان امسال تکمیل نخواهند شد. پایانه اکباتان اما تا پایان سال تکمیل می‌شود.

امام همچنین در واکنش به اظهار نظر رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه خود کفایی صدر صدی در ساخت مترو، خوب نیست، گفت: ما هم هیچ وقت نگفتیم به تولید 100 درصدی یک واگن قطار مترو باید برسیم، حتی چین هم بخشی از قطعات تولید واگن را از کشور دیگری تامین می‌کند. رسیدن به 85 درصد داخلی سازی بسیار کار مشکلی است و به طبع ما هدفی هم برای ساخت صدرصدی یک واگن در داخل نداریم و به صلاح هم نیست.