۰ نفر

در حاشیه صحن شورا؛

هاشمی: ستاد ملی کرونا درباره اجرای طرح ترافیک تصمیم می‌گیرد

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 460227
هاشمی: ستاد ملی کرونا درباره اجرای طرح ترافیک تصمیم می‌گیرد

رییس شورای شهر تهران گفت که؛ ستاد ملی کرونا باید درباره اجرای طرح ترافیک از ابتدای شهریور تصمیم بگیرد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پایان نشست امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره تصویب مشروط تفریغ بودجه ۹۷ در صحن شورا گفت: یکی از کارهای مهم شورا تصویب بودجه است که بودجه اجرا می‌شود و باید دید شهرداری چگونه عمل کرده است. گزارش باید به تصویب صحن برسد. معمولا گزارش تفریغ دیر داده می‌شود و رسیدگی به آن سخت است چون در گذشته شهرداری اینقدر بزرگ نبوده است.

او ادامه داد: در طول سال‌ها تعداد شرکت‌ها بیش از ۴۳ سازمان و شرکت است و بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری مربوط به این شرکت هاست که بودجه باید در مجامع تصویب شود که نمی توانند و به همین دلیل تاخیر زیادی در ارایه بودجه به وجود می‌آید.

هاشمی بیان کرد: درست  است که شورا وقتی می‌بینید اطلاعات کافی نیست تفریغ را به صورت کلان تصویب می‌کند اما سوالات باقی می‌ماند و می‌تواند توضیحات بیشتر بگیرد که بتواند راه حل های تصحیح برای بودجه آینده ارایه دهد.

هاشمی درباره اجرای طرح ترافیک از اول شهریور بیان کرد: طرح ترافیک توسط شورای اداری ترافیک قبلا تصویب شده و هیچ‌وقت لغو نشده است. در ستاد کرونا از شهرداری خواستند تا اخر مرداد اجرا نشود و شهرداری به احترام ستاد ملی کرونا قبول کرده است. قرار بوده گزارش هایی بگیرند که تاثیر اجرا نشدن طرح در مورد شلوغی، فعالیت‌ها در شهر و سفرها بررسی شود. که به این نتیجه رسیدند مشکلات با اجرا نشدن طرح ترافیک حل نشده و آلودگی هوا هم به شهر اضافه شده است.

او ادامه داد: این موضوع با توجه به نزدیکی به پاییز می‌تواند آلودگی بالا برود. باید در ستاد ملی کرونا در این مورد تصمیم بگیرند و نظر خود را اعلام کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: مصوبه ستاد ملی یک هفته است و تا آخر مرداد شهرداری همکاری کرده است. امیدوارم تصمیمات باعث فرافکنی میان مسوولان  نشود.