۰ نفر

معاون شهردار تهران خبر داد:

۴۰۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از اوراق مشارکت۹۹

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۶
کد خبر: 460088
۴۰۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از اوراق مشارکت۹۹

شهرداری تهران پس از وصول اوراق مشارکت ۱۳۹۷ و تحقق اوراق مشارکت ۱۳۹۸، حال به دنبال پیگیری و افزایش سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای هزینه کرد در حمل و نقل عمومی پایتخت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به وصول تمامی اوراق مشارکت ۱۳۹۷، بیان کرد: در حال حاضر اوراق مشارکت ۱۳۹۸ محقق شده است که فقط اشکالات مختصری درباره وثیقه وجود دارد که شهرداری تهران درحال رفع این مشکل است.

او درباره اوراق مشارکت ۱۳۹۹ نیز توضیح داد: اوراق مشارکت ۱۳۹۹ از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه درحال پیگیری است تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره عدد اوراق مشارکت ۱۳۹۹، بیان کرد: هنوز رقم قطعی برای اوراق مشارکت ۱۳۹۹ به شهرداری اعلام نشده اما پیش بینی می‌شود که این رقم حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد. البته وزارت کشور تا سقف ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اوراق مشارکت ۱۳۹۹ پیش بینی کرده‌ است. شهرداری تهران تلاش می‌کند که سقف اوراق مشارکت ۱۳۹۹ بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای هزینه کرد در حمل و نقل عمومی باشد.

اوراق مشارکت سال ۱۳۹۷ به مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دو بانک عامل آینده و صنعت و معدن در ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۸ منتشر و به فروش رسید. بانک آینده که عاملیت ۹۱۰ میلیارد تومان را برعهده داشت به دلایل مختلف وثیقه‌های شهرداری را نپذیرفت و این پول به مدت یک‌سال در حساب بانک آینده باقی ماند. با تلاش معاونان مالی و حمل و نقل شهرداری و مدیران بانک آینده، ضمانت‌نامه بین بانکی برای آزادسازی ۵۰ درصد سهم شهرداری انجام شد. براساس قانون ۵۰ درصد این اوراق را دولت باید تضمین می‌کرد که در نهایت اوایل مرداد امسال با استناد به مصوبه شورای شهر تحت عنوان بسته «محرک اقتصادی»، ۵۰ درصد پول باقی‌مانده نیز آزاد شد.