۰ نفر

ذوالفقاری مطرح کرد؛

پیشنهاد لغو طرح ترافیک تا آخر مرداد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 459378
پیشنهاد لغو طرح ترافیک تا آخر مرداد

مشاور وزیر کشور گفت: علیرغم کاهش روند ابتلا به کرونا در پایتخت اما همچنان پیشنهاد داده‌ایم تا طرح ترافیک و حضور یک‌سوم کارمندان در ادارات تا پایان مرداد ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه «سی‌امین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا» اظهار کرد: در این جلسه برای مدیریت و کنترل هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی در رابطه با بیماری کرونا موضوعات مختلفی مطرح شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ارائه چند سامانه برای پایش و رصد دیتاهای جمع‌آوری شده از این بیماری داده شد و همچنین پیشنهاد ایجاد مرکزی به عنوان دیتابیس داده شد که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت کند، این مراکز و سامانه ایجاد شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: باید بتوانیم هم مدیریت بیماری و هم کنترل هوشمند کرونا را در این بستر (سامانه‌ها) تقویت کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: دو کار اساسی باید در این برهه از زمان انجام دهیم؛ اول آنکه ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و دوم، برنامه‌های یکساله نهادها و ادارات برای زندگی با کرونا.

ذوالفقاری گفت: به ادارات گفته‌ایم ظرف مدت یک ماه برنامه‌ای برای یک سال آینده با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه گفته می‌شود و همچنین کاهش زنجیره شیوع بیماری تهیه کنند که پس از تصویب، به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال خواهد شد.

وی تأکید کرد: ادارات باید در این برنامه‌ها چند مسئله را لحاظ کنند؛ ۱ صیانت از کارکنان در برابر کرونا ۲ صیانت از مراجعین و مشتریان در برابر کرونا ۳ نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات یعنی تجهیزات و امکانات سبب شیوع مجدد کرونا نشود ۴ بایدها و نبایدها در این زمینه

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: همچنین متولی هر سازمان و نهاد برای پیگیری و نظارت اجرای برنامه‌ها باید مشخص شود؛ سپس ضمانت اجرای این برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

ذوالفقاری افزود: خوشبختانه روند بیماری و اپیدمی کرونا در تهران طی دو هفته گذشته، کاهشی بوده است. امروز هم در جلسه به این نتیجه رسیده‌ایم که به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دهیم لغو طرح ترافیک و همچنین استفاده از یک‌سوم کارکنان در ادارات تا پایان مرداد ماه تمدید شود.

ضوابط بهداشتی مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد

وی بیان کرد: باید ضوابط بهداشتی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است ۲۱ شهریور در ۱۱ حوزه انتخاباتی برگزار شود، اعلام شود. ستاد ملی مقابله با کرونا با اصل برگزاری این انتخابات موافق است و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید دارد. ما هم تمامی این ضوابط را به کاندیداها، مجریان و دیگر دست‌اندرکاران اعلام کرده‌ایم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: به عنوان مثال بخش‌هایی که لازم بود به منظور کاهش شیوع این بیماری حذف شوند، مانند اثرانگشت حذف شده است.

رفتارهای سلبی ناقضان پروتکل‌های بهداشتی / از ۳ ماه انفصال از خدمت تا پلمب واحد صنفی

ذوالفقاری عنوان کرد: آسیب‌هایی متوجه حوزه‌های دیگر مانند صنوف (اداری و دستگاه‌های دولتی و رسمی) است. در این راستا اعلام کرده‌ایم که اگر کسی در این محیط‌ها پروتکل‌ها را رعایت نکرد، بار اول تذکر دهند و به مراتب به سه ماه انفصال از خدمت، این تذکرات ختم شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به صنوف گفت: تذکر اولین مرحله برخورد است و پلمب در مرحله چهارم برخورد قرار دارد؛ یعنی به یک واحد صنفی اولین‌بار تذکر داده می‌شود و اگر تا بار چهارم همچنان با تذکرات دیگر، این واحد صنفی موارد بهداشتی را رعایت نکرد، آن را پلمب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم هنوز موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: پیشنهاد داده‌ایم که با موافقت ستاد ملی مقابله کرونا، اگر فرد یا مراجعه‌کننده‌ای به دستگاه‌ها و نهادها، موارد بهداشتی را رعایت نکرد، هیچ‌گونه تسهیلاتی به آنها ارائه نشود البته این موارد در حد پیشنهاد است و ستاد ملی مقابله با کرونا باید آن را تائید کند.